Japońskie supermarkety za pomocą AI optymalizują uśmiechy pracowników…

System śledzenia twarzy, wykorzystujący narzędzia generatywne, czuwa nad pracownikami japońskich supermarketów, aby upewnić się, że uśmiechają się dostatecznie ładnie.

Rozpoznawanie uśmiechu pracowników japońskich supermarketów - obraz wygenerowany przez DALL-E 3 (Copilot)
Rozpoznawanie uśmiechu pracowników japońskich supermarketów – obraz wygenerowany przez DALL-E 3 (Copilot)

Na początku lipca tego roku duża sieć japońskich supermarketów Aeon ogłosiła wdrożenie „systemu sztucznej inteligencji oceniającego uśmiech” – nazwanego „Mr Smile” – w 240 sklepach w całej Japonii, co uczyniło Aeon pierwszą firmą, która zastosowała taką technologię. Opracowany przez japońską firmę InstaVR, Mr Smile dokładnie analizuje zachowanie pracowników i ocenia ich ogólne nastawienie na podstawie ponad 450 czynników, w tym powitania, wyrazu twarzy, głośności i tonu głosu.

Aeon twierdzi, że jego celem jest „standaryzacja uśmiechów pracowników i maksymalne zadowolenie klientów”.

Mr Smile zawiera elementy przypominające grę, aby zachęcić pracowników do maksymalnego poprawiania swoich wyników, a co za tym idzie, ich „nastawienia do obsługi”…

Aeon twierdzi, że przeprowadził udaną próbę oprogramowania AI w ośmiu swoich sklepach, w której wzięło udział około 3400 pracowników, a „podejście do obsługi” poprawiło się 1,6 razy w ciągu trzech miesięcy przed niedawnym wprowadzeniem oprogramowania we wszystkich sklepach.

Ciągła kontrola każdego Twojego działania – łącznie z uśmiechem – przez całą zmianę nieuchronnie doprowadziłaby do jakiejś formy zmiany nastawienia, szczególnie w kraju znanym z „zachowania twarzy”. Nie możemy jednak oprzeć się wrażeniu, że ta technologia bardzo przypomina początek odcinka serialu Czarne Lustro.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: South China Morning Post | New Atlas