Poznaj szczegóły dotyczące tworzenia realistycznego mikroskopijnego świata z wykorzystaniem Unreal Engine 5 w fotorealistycznej grze strategicznej czasu rzeczywistego Tower Five Studio.
Dzięki nowej grze strategicznej czasu rzeczywistego Empire of the Ants, która ukaże się 7 listopada 2024 roku na PlayStation 5 (PS5), gracze będą mogli w pełni zanurzyć się w zaskakującym świecie owadów dzięki niemal realistycznej grafice wbudowanej w Unreal Engine 5. Sony podzieliło się informacjami, jak Tower Five, młode studio z siedzibą w La Rochelle we Francji, osiągnęło tak naturalistyczny efekt!
Adaptacja słynnej powieści Bernarda Werbera, która barwnie ukazuje codzienne życie tych niesamowitych owadów, Empire of the Ants w naturalny sposób postawiło na realistyczny kierunek artystyczny. „Choć czasami trzeba nieco nagiąć rzeczywistość, aby lepiej służyć narracji lub rozgrywce, generalnie naszym celem jest bardzo autentyczne odwzorowanie scenerii i postaci” – wyjaśnia Jean-Charles Schaeffert z Tower Five.
Aby osiągnąć ten ambitny cel, 15-osobowy zespół rozpoczął szeroko zakrojone badania. Jeśli chodzi o otoczenie, studio spędziło tydzień w lesie Fontainebleau, na południowy wschód od Paryża, obserwując przyrodę i robiąc zdjęcia. Las zainspirował twórców również pod względem projektowania poziomów, do tego stopnia, że osoby zaznajomione z lokalizacją rozpoznają określone poziomy. Wreszcie Tower Five użyło nawet skanera 3D do uchwycenia prawdziwych obiektów: korzeni, pni drzew, a nawet kultowych elementów Fontainebleau, takich jak skała Bilboquet!
Równie skrupulatne prace włożono w realistyczne przedstawienie różnych postaci – mrówek, termitów, chrząszczy żołnierskich, skarabeuszy i wielu innych. Zespół zgromadził dużą bibliotekę zdjęć i często korzystał z encyklopedii, takich jak Przewodnik Delachaux po owadach we Francji i Europie. „Mamy nawet kilka prawdziwych okazów zakonserwowanych w blokach żywicy” – dodaje Jean-Charles – „dzięki czemu możemy je obserwować pod lupą pod każdym kątem”. Cel: być jak najbliżej rzeczywistości.
Po powrocie do studia z tymi wszystkimi inspirującymi elementami zespół zasiadł do komputerów, aby odtworzyć nasz świat w trzech wymiarach. Jean-Charles zauważa, że w Tower Five skupiono się na kilku kluczowych punktach, takich jak rozdzielczość modeli zapewniająca maksymalną szczegółowość — na przykład nasza bohaterka nr 103 683, składająca się z ponad 50.000 trójkątów. Istotną kwestią była także spójność oświetlenia, niezależnie od pory dnia i warunków pogodowych. Nie wspominając o definicji tekstury, zapewniającej krystalicznie czysty rendering nawet z bliska, a także o odbiciach, szczególnie na powierzchniach wody.
Chociaż Empire of the Ants będzie pierwszą fotorealistyczną grą Tower Five, studio może poszczycić się doświadczonymi programistami (jak Jean-Charles z prawie 20-letnim stażem w branży), którzy pracowali już wcześniej nad podobnymi projektami. Prawdziwym atutem dla twórców był Unreal Engine 5, oferujący takie funkcje jak Nanite pozwalający na niemal nieograniczone powiększanie trójkątów czy Lumen, który niemal idealnie naśladuje zachowanie światła.
Jean-Charles nie przebiera w słowach: „Taki projekt, charakteryzujący się tak dużym realizmem i szczegółowością, nie byłby możliwy bez Unreal Engine 5. Dziesięć lat temu było to jeszcze science fiction; techniki, których używałem w reklamie i kinie, są teraz dostępne w czasie rzeczywistym, ponieważ narzędzia są wreszcie gotowe”.
Tym samym, dzięki dbałości Tower Five o szczegóły i najnowszym technologiom, gracze będą mogli już 7 listopada 2024 roku zanurzyć się w świecie Empire of the Ants, jakby naprawdę tam byli. Aby cieszyć się tymi wspaniałymi efektami wizualnymi, nie będzie konieczne posiadanie najnowszej karty graficznej – Empire of the Ants ukaże się na PS5. Można ją już dodać do swojej listy życzeń w sklepie PlayStation Store, aby mieć pewność, że nie przegapisz tego wciągającego doświadczenia!
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: SONY PlayStation Blog