Daniel Ek twierdzi, że droższy plan miesięcznej subskrypcji Spotify „deluxe” będzie kosztować około 17–18 dolarów. Oprócz lepszego dźwięku klienci mogą spodziewać się „znacznie większej kontroli”.
Ileż to razy na przestrzeni wielu lat słyszeliśmy o Spotify HiFi – nie zliczę, ale teraz przedstawiciel Spotify potwierdza, że wkrótce pojawi się wyższy poziom premium Spotify Hi-Fi. Niestety „wkrótce” nie zostało dokładnie sprecyzowane, więc dopóki nie zobaczę to nie uwierzę. Usługa strumieniowego przesyłania muzyki potwierdziła też niedawno, że trwają prace nad wersją deluxe Spotify (wcześniej nazwaną supremium), która oferuje szereg ulepszeń i powinna zostać wydana już wkrótce.
Po dodaniu w czerwcu podstawowego planu bez reklam w USA, skierowanego specjalnie do tych, którzy nie słuchają audiobooków, Spotify jest gotowe na kolejny krok. Wprowadzenie na rynek jeszcze wyższej klasy premium pozwoli gigantowi audio dotrzeć do nowych odbiorców, którzy szukają doskonałej jakości. ALe zaraz – przecież Ci mogą skorzystać z usług Apple’a, Amazona lub TIDALA…
Podczas konferencji dotyczącej wyników za 2Q 2024 roku firmy dyrektor generalny Spotify Daniel Ek powiedział, że nadchodzący poziom Deluxe może kosztować o 5 dolarów więcej niż obecne plany premium (za pośrednictwem The Hollywood Reporter).
Chociaż plan Deluxe jest wciąż w fazie początkowej, Spotify jest zdeterminowane, aby ostatecznie dać mu zielone światło, ponieważ jest przekonany, że jest on przeznaczony dla określonego rodzaju konsumentów.
Według Eka, jeszcze wyższy poziom premium Spotify będzie kosztować „około 17 lub 18 dolarów, ale będzie to coś w rodzaju luksusowej wersji Spotify, która ma wszystkie zalety zwykłej wersji Spotify, ale ma o wiele większą kontrolę, ogólnie znacznie wyższa jakość.”
Największą zaletą tej luksusowej wersji Spotify ma być funkcja bezstratnego dźwięku, która obejmuje obsługę odtwarzania w jakości do 24 bitów/44,1 kHz, która będzie dostępna dla „ograniczonych utworów” w formacie audio FLAC.
Ponadto podobno ulepszony poziom będzie obejmował możliwość generowania niestandardowych list odtwarzania na podstawie określonych dat, wydarzeń i działań, ale algorytm będzie również próbował przewidzieć preferencje użytkownika i odpowiednio utworzyć playlisty.
Obecnie tylko trzy usługi strumieniowego przesyłania muzyki oferują swoim abonentom funkcję bezstratnego dźwięku: Amazon Music, Apple Music i TIDAL. To naprawdę zaskakujące, że usłudze Spotify nie udało się jeszcze dodać tego dodatku do swojej oferty, ale prawdopodobnie kryje się za tą strategią jakiś powód, którego nie jesteśmy świadomi.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Spotify | Phone Arena
zdjęcie wykorzystane we wpisie pochodzi z Depositphotos