Figma wyjaśniła, dlaczego sztuczna inteligencja (AI) ciągle tworzyła kopie aplikacji Pogoda firmy Apple.
Na początku tego miesiąca, po debiucie Figma AI, jako zestawu narzędzi wspomagających proces projektanta, sprawy szybko poszły nie tak. Projektant poprosił funkcję „Make Design” Figma AI o pomoc w zaprojektowaniu aplikacji pogodowej i przy każdej z jego wielu prób generował klon systemowej aplikacji Pogoda z systemu iOS firmy Apple.
Gdy informacja o tym trafiła do internetu, Figma natychmiast wyłączyła Make Design do czasu zakończenia pełnego dochodzenia. Teraz firma przedstawiła swoje stanowisko, co poszło nie tak i co z tym robi.
Noah Levin napisał na blogu Figmy:
Aby dać modelowi wystarczającą swobodę w komponowaniu projektów z wielu różnych dziedzin, zleciliśmy dwa rozbudowane systemy projektowe (jeden dla urządzeń mobilnych i jeden dla komputerów stacjonarnych) z setkami komponentów, a także przykładami różnych sposobów połączenia tych komponentów, aby uzyskać wskazówki. […]
Dokładnie sprawdziliśmy podstawowe systemy projektowe w trakcie opracowywania i podczas prywatnej wersji beta. Jednak w tygodniu poprzedzającym wydanie dodano nowe komponenty i przykładowe ekrany, których po prostu nie sprawdziliśmy wystarczająco dokładnie. Kilka z tych zasobów było podobnych do elementów aplikacji w świecie rzeczywistym i pojawiło się w wynikach funkcji z pewnymi podpowiedziami. Po raz pierwszy zdaliśmy sobie sprawę z tego problemu, gdy Andy Allen (Config) zauważył, że polecenie Make Designs dla aplikacji pogodowej spowodowało powstanie projektów bardzo podobnych do aplikacji firmy Apple.
Zasadniczo Figma przypisuje błąd dodaniu w ostatniej chwili zasobów do swoich systemów projektowych. Podobno narzędzie Make Design działało dobrze do czasu dodania tych nowych komponentów.
Tym, czego Figma nie zdradza jest to, skąd pochodziły te nowe komponenty. Czy dotyczyły one zasobów projektowych firmy Apple? Wcześniej firma stanowczo zaprzeczała tym twierdzeniom.
Co ciekawe, Figma nadal nie reaktywuje funkcji Make Design… przynajmniej na razie.
Jeśli te późno dodane zasoby były prawdziwym źródłem problemu, wydaje się, że rozwiązanie byłoby proste – po prostu je usunąć i wymazać z narzędzia. Być może jednak firma po prostu poświęca czas na dokładniejszą analizę i dłuższy okres beta, niż to miało miejsce na początku.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: 9TO5Mac