Lasso to nowy flagowy soundbar firmy Sonos

Soundbar Sonosa o nazwie kodowej Lasso będzie dużym ulepszeniem i tak już imponującego Arc. Będzie miał mocniejsze basy, odtwarzanie dźwięku przez Bluetooth i zupełnie nową technologię głośników.

SONOS LASSO

Sonos w dalszym ciągu pracuje nad naprawianiem błędów i ulepszaniem wydajności źle przyjętej przebudowy aplikacji mobilnej, ale to nie oznacza, że firma nie skupia się na kilku nowych produktach sprzętowych. Wśród nich znajduje się soundbar klasy ultrapremium, który będzie następcą obecnego Sonos Arc – i prawdopodobnie będzie kosztował znacznie więcej! Urządzenie o nazwie kodowej Lasso znajduje się obecnie w ograniczonej fazie testów beta, a serwis The Verge udostępnił pierwsze zdjęcia fragmentów urządzenia.

➔ PRZECZYTAJ TAKŻE: Odświeżony głośnik Sonos Roam 2 jest łatwiejszy w obsłudze!

Wygląd zewnętrzny soundbara Lasso jest bardzo podobny do Arc, który Sonos wprowadził ponad cztery lata temu. Jednak wewnątrz komponenty i przetworniki głośników zostały całkowicie odnowione i zaprojektowane na nowo. Soundbar ma kosztować ponad 1200 dolarów (~4700 zł). Sonos zamierza wydać Lasso jeszcze w tym roku, chociaż ramy czasowe mogą ulec zmianie.

Kiedy tylko pojawi się na rynku, Lasso (model sprzętu S45) będzie pierwszym produktem Sonosa integrującym technologię Mayht, holenderskiego startupu, który firma nabyła w 2022 roku za 100 milionów dolarów w gotówce. W tamtym czasie Sonos przyznał, że Mayht „wynalazł nowe, rewolucyjne podejście do przetworników audio”. Dyrektor generalny Patrick Spence powiedział, że transakcja zapewni Sonosowi „więcej niesamowitych ludzi, technologii i własności intelektualnej, które jeszcze bardziej wyróżnią doświadczenie Sonos, wzmocnią naszą przewagę konkurencyjną i przyspieszą realizację naszego przyszłego planu działania”.

Jednak przekształcenie pomysłów Mayhta w produkt zajęło sporo czasu. W ciągu ostatnich kilku lat firma Sonos wypuściła na rynek kilka małych głośników — wśród nich Era 100, Move 2 i Roam 2 — które mogłyby skorzystać z innowacyjnych przetworników Mayht, o których mówi się, że „umożliwiają zastosowanie mniejszej i lżejszej obudowy bez utraty jakości”. Ale to soundbar będzie pierwszym przedsmakiem tego, co przyniosło to przejęcie. Źródła mówią, że zwiększenie opłacalności systemu przetworników Mayhta było wyzwaniem, ponieważ częściowo wykorzystuje on „drogie” magnesy neodymowe.

Bloomberg już wcześniej informował o kryptonimie Lasso, jego rzekomej cenie i włączeniu technologii Mayhta. Ostateczny branding produktu nie jest jeszcze znany, ale na razie Sonos dla zabawy umieszcza na urządzeniach beta krój pisma znany z serialu Ted Lasso.

Arc i tak jest już imponującym soundbarem Dolby Atmos, a dzięki Lasso i jego odnowionym elementom wewnętrznym możemy spodziewać się jeszcze większego zanurzenia w dźwiękach. Dodatkowo, według źródeł, nadchodzący soundbar powinien zapewniać znacznie lepszą reprodukcję basu niż jego poprzednik. W przypadku Arc trzeba dodać subwoofer Sub lub Sub Mini, aby uzyskać z niego jak najwięcej. Sonosowi mogłoby to ujść na sucho dzięki produktowi za 899 dolarów, ale jeśli za Lasso mamy zapłacić znacznie ponad 1000 dolarów, urządzenie musi zapewniać najwyższej klasy dźwięk kina domowego bez żadnej dodatkowej pomocy.

Zdjęcia ujawniają także specjalny przycisk Bluetooth, co sugeruje, że Lasso może obsługiwać odtwarzanie dźwięku przez Bluetootha. Tej funkcji nie było we wszystkich poprzednich soundbarach Sonosa. Podobnie jak w przypadku innych najnowszych produktów firmy, dostępny będzie fizyczny przełącznik umożliwiający wyłączenie wbudowanych mikrofonów.

Podobnie jak Arc, Lasso został zaprojektowany do współpracy z niedawno wydanymi słuchawkami Sonos Ace w celu prywatnego słuchania z dźwiękiem przestrzennym. Firma zobowiązała się do rozszerzenia kompatybilności Ace na tańsze soundbary Beam i Ray do późnego lata lub wczesnej jesieni.

Jeśli chodzi o bliższą przyszłość, Sonos w dalszym ciągu często publikuje aktualizacje swojej aplikacji mobilnej, próbując rozwiać frustracje klientów i złagodzić negatywne nastroje, które od maja nękają społeczność firmy.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: The Verge | Sonos