Autopay rozszerza możliwości swojej bramki płatniczej, aby móc oferować jeszcze lepsze warunki dla zagranicznych partnerów. Planom ekspansji zagranicznej polskiej spółki sprzyjają zmieniające się przepisy w Unii Europejskiej.
Autopay w ubiegłym roku wielokrotnie zwiększył wydajność swojej bramki płatniczej. Spółka zapewnia skalowalność swojej platformy płatniczej już na poziomie 300 tys. transakcji na godzinę. Autopay dostarcza rozwiązanie typu High Availability Payment System (HAPS) i jest najbardziej zaawansowanym rozwiązaniem dostępnym na polskim rynku.
➔ PRZECZYTAJ TAKŻE: BLIK Płacę Później dostępny u popularnych agentów rozliczeniowych
Obecność systemu płatności online Autopay na rynkach zagranicznych realizowana ma być na dwa sposoby: poprzez możliwość dodawania bramki Autopay w zagranicznych sklepach internetowych oraz bezpośrednio w aplikacjach mobilnych dostępnych w sklepach Apple i Google.
Jeszcze w tym roku umożliwimy naszym partnerom w ramach jednej integracji oferowanie zagranicznych metod płatności w swoich sklepach na wiele rynków Unii Europejskiej. Już dzisiaj umożliwiamy autoryzacje płatności kartowych w ponad 150 walutach oraz obsłużenie partnerów z wybranych krajów Unii Europejskiej. Pracujemy nad stale powiększającą się bazą różnych lokalnych metod płatności.
– mówi Katarzyna Dmitrus, product leaderka w Autopay
Autopay chce usuwać wszelkie bariery i sprawiać, by płatności były jak najwygodniejsze dla użytkowników. Dlatego celem firmy jest, by na każdym rynku, na którym działają płatności online Autopay, osiągnąć pokrycie na poziomie minimum 70 proc. dostępności metod płatności, pozwalając wybrać klientom tę najbardziej dla nich dogodną.
Korzyści płynące z aktu o rynkach cyfrowych
Elementem sprzyjającym ekspansji Autopay są przepisy związane z aktem o rynkach cyfrowych, które obowiązują od marca tego roku. Digital Markets Act ma na celu zwiększenie konkurencyjności na rynkach cyfrowych, a także ograniczenie dominacji bigtechów. DMA daje nowe możliwości europejskim firmom na terenie całej Unii Europejskiej. Przynosi też wiele korzyści użytkownikom końcowym, którzy zyskują między innymi dostęp do większej liczby form płatności. Ponadto, ich dane stały się bezpieczniejsze.
Dzięki nowym przepisom możliwe jest korzystanie z innych form płatności w aplikacjach niż te od Google czy Apple. To duża szansa dla Autopay, który nie tylko dostarcza wydajną i wygodną dla użytkowników bramkę płatniczą, ale jest również konkurencyjny np. pod kątem rozliczeń ze sprzedawcami online. Spółka oferuje rozliczenia już od kolejnego dnia roboczego po otrzymaniu płatności, a w części przypadków nawet tego samego dnia.
Rozszerzając swoją działalność i udostępniając swoją bramkę płatniczą na nowych rynkach, Autopay chce także wspierać polskie firmy w sprzedaży zagranicznej.
Bramka płatnicza to kolejny etap
Udostępnienie bramki płatniczej to kolejny etap rozwoju firmy. Już wcześniej Autopay było obecne na rynkach zagranicznych dzięki Autopay Mobility – systemowi do automatycznych płatności za przejazd autostradami w Polsce oraz szybkich opłat elektronicznych za winiety. Z rozwiązania mogą korzystać wszyscy podróżujący po płatnych odcinkach dróg w Austrii, Czechach, Słowenii, Słowacji, Szwajcarii i na Węgrzech.
Pobierz aplikację mobilną Autopay i opłacaj winiety autostrady i nie tylko przez smartfona:
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Autopay