Sprawdź, jak szybko zwolnić pamięć podręczną aplikacji w telewizorze Sony, TCL, Philips i Hisense, jeśli zabraknie na nim miejsca?

Telewizory z Androidem, podobnie jak Google TV, obsługują wiele aplikacji i usług przesyłania strumieniowego, ale zajmują one miejsce na dysku. Telewizor z małą ilością pamięci wewnętrznej może doświadczać opóźnień, zawieszania i częstych awarii. Aby uniknąć tych problemów, wyczyść dane i pamięć podręczną wszystkich zainstalowanych aplikacji na telewizorze Smart TV.
➔ PRZECZYTAJ TAKŻE: Porównanie najlepszych przystawek Smart TV
Chociaż kroki są takie same w przypadku większości telewizorów z systemem Android TV, mogą nie mieć zastosowania w przypadku telewizorów Samsung, LG TV lub Google TV.
W przypadku telewizorów z Google TV, instrukcja dotarcia do opcji czyszczenia pamięci podręcznej i danych zainstalowanych aplikacji może być bardzo podobna.
Jak wyczyścić pliki pamięci podręcznej i dane aplikacji w telewizorze Sony?
Telewizor jest fabrycznie wyposażony w pewną ilość pamięci, ale faktycznie dostępna pojemność zależy od wymogów systemu operacyjnego i zainstalowanego oprogramowania.
W przypadku telewizora Sony z systemem Android TV wykonaj następujące czynności, jeśli chcesz usunąć pamięć podręczną pojedynczej aplikacji:
- Włącz telewizor i przejdź do menu Aplikacje.
- Wybierz dowolną aplikację z listy i przytrzymaj na niej dłużej przycisk OK na pilocie.
- Pojawi się menu kontekstowe, z którego wybierz pozycję Informacje.
- Wybierz opcję Wyczyść pamięć podręczną i kliknij OK.
Niektóre telewizory Sony mogą wyświetlać opcję Wyczyść wszystkie dane zamiast oddzielnej opcji czyszczenia pamięci podręcznej. Jeśli występują problemy z określoną aplikacją, ich rozwiązywanie najlepiej jest zacząć od wyczyszczenia pamięci podręcznej lub wyczyszczenia danych aplikacji. O il czyszczenie pamięci podręcznej usuwa tymczasowe dane (np. miniatury lub ulubione filmy z YouTube), czyszczenie danych aplikacji powoduje usunięcie wszystkich ustawień i przywrócenie aplikacji do stanu z momentu instalacji.
- Wyczyść dane – wyczyści trwale wszystkie dane aplikacji, dotyczy to wszystkich plików, ustawień, kont, baz danych itd.
- Wyczyść domyślne – przywróci po cześć ustawień domyślnych aplikacji.

Jeśli pamięć telewizora jest pełna, przy próbie pobrania nowej aplikacji pojawi się informacja o niewystarczającej ilości pamięci i prośba o usunięcie nieużywanych już aplikacji lub treści.
Jeśli telewizor zawiesi się, wyłącz go i włącz na nowo, aby opróżnić pamięć systemową. Jeśli telewizor nie włącza się, spróbuj go zresetować.
Ilość pamięci zajmowanej obecnie przez aplikacje, filmy lub zdjęcia można sprawdzić w następujący sposób (dokładna procedura zależy od modelu telewizora):
- Naciśnij przycisk HOME lub Szybkie ustawienia ⚙ na pilocie.
- Dalsze kroki zależą od modelu telewizora:
- Wybierz kolejno opcje Ustawienia ➔ System ➔ Pamięć ➔ Pamięć wewnętrzna
- Wybierz kolejno opcje Ustawienia ➔ Pamięć i Resetowanie ➔ Pamięć lub Wewnętrzna pamięć współdzielona (z wyjątkiem obszaru zarezerwowanego dla systemu) ➔ Dostępna
Tutaj możesz też usunąć pamięć podręczną dla wszyskich aplikacji na raz.
- Wybierz kolejno opcje Ustawienia ➔ Pamięć i Resetowanie ➔ Pamięć lub Wewnętrzna pamięć współdzielona (z wyjątkiem obszaru zarezerwowanego dla systemu) ➔ Dane w pamięci podręcznej
- Wyczyścić dane z pamięci podręcznej? Wybierz OK – usuniesz dane z pamięci podręcznej wszystkich aplikacji.
Jak wyczyścić dane aplikacji i pamięć podręczną w telewizorze TCL?
Postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami, aby wyczyścić dane i pamięć podręczną aplikacji TCL TV:
- Włącz telewizor i przejdź do menu głównego.
- Wybierz Ustawienia.
- Z opcji menu wybierz Aplikacje, a następnie wybierz opcję Wyświetl wszystkie aplikacje.
- Wybierz dowolną aplikację z listy, na przykład Netflix, Apple TV lub Prime.
- Wybierz Pamięć i pamięć podręczna, a następnie Wyczyść dane lub Wyczyść pamięć podręczną.
Jak wyczyścić pamięć podręczną aplikacji i dane w telewizorze Philips?
Jeśli posiadasz telewizor Philips z systemem Android TV, wykonaj następujące kroki:
- Włącz telewizor i przejdź do menu głównego.
- Wybierz Ustawienia Androida.
- Wybierz opcję Pamięć i resetowanie, a następnie opcję Wewnętrzna pamięć współdzielona.
- Wybierz Dane w pamięci podręcznej i naciśnij OK.
- Stuknij OK, gdy zobaczysz komunikat z potwierdzeniem.
Jak wyczyścić dane z pamięci podręcznej w telewizorze Hisense?
Wykonaj poniższe kroki, aby wyczyścić dane aplikacji i pamięć podręczną w telewizorze Hisense. Przed rozpoczęciem procesu podłącz telewizor do Wi-Fi.
- Włącz telewizor.
- Naciśnij przycisk Home na pilocie telewizora, aby przejść do ekranu głównego.
- Wybierz ikonę Ustawienia w prawym górnym rogu ekranu głównego.
- Przewiń w dół i wybierz Preferencje urządzenia.
- Wybierz opcję Pamięć, a następnie opcję Wewnętrzna pamięć współdzielona.
- Przewiń w dół i wybierz Dane w pamięci podręcznej.
- Wybierz OK, aby potwierdzić swoją decyzję.

Co się stanie, gdy wyczyścisz pamięć podręczną i dane na telewizorze z Android TV?
Wyczyszczenie pamięci podręcznej aplikacji i danych powoduje usunięcie elementów wyszukiwania, plików tymczasowych i dostosowanych ustawień. Możesz zauważyć, że przy następnym (pierwszym) uruchomieniu aplikacje ładują się dłużej, ponieważ muszą pobrać aktualne dane.
Jeśli masz problemy z daną aplikacją, odinstaluj i zainstaluj ją ponownie. Pomocny może być także reset systemu – ale należy to wykonać w ostateczności, aby zaoszczędzić sobie ponownego dostosowania ustawień, ponieważ po takiej operacji telewizor będzie przywrócony do ustawień fabrycznych, czyli do stanu jak zaraz po zakupie urządzenia.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
opracowanie własne | Android POlice | zdjęcia producentów telewizorów