Teraz aplikacja IKO od PKO BP podpowie użytkownikowi, w której strefie parkowania się znajduje – na początek w 10 wybranych miastach.
Nowa usługa w aplikacji mobilnej IKO, realizowana przez operatora aplikacji moBILET, w pierwszym etapie rozwoju jest dostępna w 10 miastach: Cieszynie, Gorzowie Wlkp., Kaliszu, Krakowie, Opolu, Piasecznie, Poznaniu, Świnoujściu, Ząbkach oraz Zielonej Górze. Kierowca opłacający parkowanie nie musi już szukać w aplikacji strefy parkowania, w której się znajduje. Wystarczy, że sprawdzi, czy zaproponowana strefa jest poprawna.
Zobacz też: W apce IKO klienci zrobili w sumie ponad 2,5 mld transakcji
Automatyczne podpowiadanie strefy parkowania wykorzystuje lokalizację GPS. Gdy użytkownik IKO wejdzie na ekran główny opłat parkingowych, zobaczy automatycznie uzupełnione miasto, w którym się znajduje oraz najbliższą strefę parkowania. Dodatkowo w aplikacji wyświetli się komunikat z prośbą o potwierdzenie, czy zaproponowana strefa jest właściwa.
Klient może również wybrać strefę samodzielnie; wtedy również pojawi się odpowiedni komunikat. W miastach, w których IKO na razie nie podpowiada strefy parkowania, aplikacja poinformuje o tym kierowcę i będzie musiał tak jak dotychczas, wybrać strefę własnoręcznie. Jeśli IKO nie ma dostępu do lokalizacji GPS, pojawi się informacja zachęcająca do jej włączenia.
Ta najnowsza funkcja jest dostępna dla użytkowników IKO, którzy korzystają z opłat parkingowych i mają wersję aplikacji 3.147. W kolejnych miesiącach firma moBILET ma sukcesywnie udostępnić podpowiadanie stref parkowania we wszystkich miastach, które obsługuje – wtedy ta funkcja w IKO zostanie także udostępniona dla kolejnych miejscowości.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: PKO BP