„NASA Mars Rover Perseverance” od Lego już 1 czerwca!

Model Lego odwzorowuje kilka funkcji prawdziwego łazika Perseverance, w tym układ kierowniczy o 360 stopni towarzyszącego mu wiropłata Ingenuity.

LEGO Technic: NASA Mars Rover Perseverance (#42158)

Następny zestaw Lego o tematyce kosmicznej, który zostanie wydany 1 czerwca 2023 roku, to w rzeczywistości dwa statki kosmiczne tworzące historię. Jak oficjalnie ujawniono we wtorek 23 maja, nowy model Lego Technic NASA Mars Rover Perseverance (#42158) nie tylko odtworzy w miniaturze najnowszego amerykańskiego robota-odkrywcę do przemierzania powierzchni Marsa, ale także jego latającego towarzysza, marsjański wiropłat Ingenuity. Zestaw składający się z 1132 elementów, który jako część linii Technic obejmuje bardziej złożone mechanizmy, trafi do sprzedaży 1 czerwca 2023 roku za 499,99 zł w sklepach Lego i na stronie internetowej firmy.

„Praca nad tym modelem była zarówno wyzwaniem, jak i ekscytacją” – powiedział w oświadczeniu Luke Cragin, projektant w Grupie Lego w Danii. „Zawsze pasjonowałem się kosmosem, a proces projektowania pozwolił mi odkryć moje zainteresowania, odtwarzając niesamowitą inżynierię opracowaną przez pionierski zespół w NASA”.

Oparty na marsjańskim łaziku, który wylądował w kraterze Jezero 18 lutego 2021 roku, Lego Technic Perseverance został zaprojektowany, aby umożliwić budowniczym w wieku 10 lat i starszym lepsze zrozumienie inżynierii, która stworzyła i nadal tworzy sześciokołowe roboty-odkrywcy, tak biegłe w badaniu Czerwonej Planety. Prawdziwy łazik został wysłany na Marsa w celu poszukiwania śladów starożytnego życia i zebrania próbek gleby, które powrócą na Ziemię w ramach późniejszej misji.

Model Lego Technic ma 360-stopniowy układ kierowniczy i ruchome ramię robota, a także w pełni przegubowe zawieszenie, które umożliwia Perseverance poruszanie się po nierównych powierzchniach na wszystkich sześciu kołach. Podobnie jak w przypadku prawdziwego odpowiednika, do wersji Lego Technic dołącza replika wiropłata Ingenuity, który jako pierwszy wykonał lot z napędem na ciele niebieskim innym niż Ziemia. Ingenuity wykonał już ponad 50 lotów, pomagając zaplanować kurs dla Perseverance, do badania terenu.

LEGO Technic: NASA Mars Rover Perseverance (#42158)

„Mamy nadzieję, że cechy i funkcje modelu pomogą wprowadzić młodych miłośników kosmosu w świat inżynierii i zachęcą ich do sięgnięcia gwiazd w przyszłości” – powiedział Cragin.

Wersje Lego Technic Perseverance i Ingenuity nie poruszają się same; nie mają napędu ani, w przypadku wiropłatu, nie są zdolne do lotu. Nie oznacza to jednak, że modele Lego oferują jedynie statyczne wrażenia. Korzystając z aplikacji mobilnej o nazwie „Technic AR”, konstruktorzy mogą wchodzić w interakcje z łazikiem i wiropłatem za pośrednictwem cyfrowej i fizycznej rzeczywistości rozszerzonej.

Aplikacja mobilna Technic AR

Model Lego Technic NASA Mars Rover Perseverance został zaprojektowany, aby zachęcić dzieci do nauki inżynierii

Właściciele modeli korzystający z aplikacji mogą znaleźć treści edukacyjne, aby dowiedzieć się więcej o prawdziwym pojeździe i jego misji na Marsie. Dzięki doświadczeniu AR możliwe jest również uzyskanie przeglądu marsjańskiej pogody na żądanie i dowiedzenie się więcej o środowisku, gdy prawdziwy Perseverance kontynuuje swoją misję.

NASA Mars Rover Perseverance to dopiero drugi zestaw Lego Technic o tematyce kosmicznej, po promie kosmicznym wydanym w 1996 roku. Perseverance nie jest jednak jedynym łazikiem marsjańskim, który został potraktowany przez Lego. Poprzednie wydania obejmują zestawy Mars Exploration Rover i Mission to Mars sprzedawane we współpracy z Discovery Channel w 2003 roku oraz Lego Ideas NASA Mars Science Laboratory Curiosity Rover wydany w 2014 roku.

Pudełko zestawu LEGO Technic: NASA Mars Rover Perseverance (#42158) - przód i tył