Google ma problem z lojalnością użytkowników smartfonów

Problem z lojalnością wobec smartfonów firmy Google wyraźnie widać, gdy porównamy statystyki z użytkownikami smartfonów Apple’a i Samsunga.

Lojalność użytkowników smartfonów marek: Apple, Samsung, Google (2022/2023)
Lojalność użytkowników smartfonów marek: Apple, Samsung, Google (2022/2023)

Firma Google zaprezentowała swój najnowszy smartfon podczas konferencji Google I/O 2023. Dzięki Pixel 7a i Pixel Fold gigant technologiczny chce wyrwać więcej rynku z rąk Apple’a i Samsunga. Chociaż urządzenia te mogą z powodzeniem zdobywać nowych klientów, dane z globalnej ankiety konsumenckiej Statisty sugerują, że największą walkę Google może będzie musiało stoczyć aby utrzymać przy sobie tych, których już ma.

Przeczytaj też: Apple na rynku smartfonów w 1Q 2023 roku

Na pytanie, jakie jest prawdopodobieństwo, że przy następnej okazji zmienią smartfon na inną markę, ponad połowa użytkowników smartfonów Google’a ze Stanów Zjednoczonych stwierdziła, że jest to prawdopodobne lub bardzo prawdopodobne.

Jak jednak pokazuje ten wykres, nie jest to ogólnie reprezentatywne dla kapryśnej bazy klientów w segmencie smartfonów, ale jest to prawdziwy problem, z którym firma musi się uporać.

Apple — król lojalności wobec marek technologicznych, odnotowuje odwrotny trend: 49 procent użytkowników urządzeń firmy z Cupertino stwierdziło, że jest mało prawdopodobne lub bardzo mało prawdopodobne, że zmienią markę.

Samsung nie może się pochwalić takimi liczbami, ale solidne 44 procent powiedziało, że planuje pozostać z urządzeniami firmy w przyszłości.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Statista