Mali deweloperzy zarobili w App Storze o 64% więcej w ciągu ostatnich 2 lat

Z niezależnego badania wynika, że mali deweloperzy cechują się wyjątkową odpornością na warunki rynkowe – rosną szybciej niż duzi deweloperzy.

Mali deweloperzy zarobili w App Storze o 64% więcej w ciągu ostatnich 2 lat

niezależnego badania przeprowadzonego przez ekonomistów z firmy Analysis Group wynika, że mali deweloperzy w App Store rozwijają swoją działalność i pozyskują na świecie więcej klientów szybciej niż nawet duzi deweloperzy. Dzięki wsparciu w postaci szerokiej gamy narzędzi i inicjatyw w App Store mali deweloperzy – czyli firmy zarabiające do 1 miliona USD rocznie i mające mniej niż 1 milion pobrań rocznie – w latach 2020–2022 w skali globalnej zwiększyli swoje przychody o 71 procent. Na rynku europejskim deweloperzy zwiększyli zyski o 64 procent, na co składa się wzrost przede wszystkim w krajach takich jak Francja (122 procent), Wielka Brytania (58 procent) i Niemcy (37 procent).

Nowe możliwości i globalny wzrost przedsiębiorców

Ekonomiści firmy Analysis Group przeprowadzili nowe badanie pt. „Small Business Developers and App Creators on the App Store in 2022”, z którego wynika, że wzrost przychodów małych deweloperów działających w witrynie sklepowej od 2020 r. przekroczył wzrost dużych deweloperów. To dlatego, że niektórzy przedsiębiorcy odkryli nowe sposoby odpowiadania na potrzeby użytkowników. Mali deweloperzy – stanowiący ponad 90 procent wszystkich deweloperów w App Store – odnotowali wzrost zysków we wszystkich kategoriach aplikacji. W ciągu ostatnich dwóch lat zwiększyły się one ponad dwukrotnie, jeśli chodzi o aplikacje zdrowotne i fitnessowe, sportowe czy lifestyle’owe.

Deweloperzy, bez względu na skalę prowadzonej działalności, opracowali skuteczne modele biznesowe, korzystając z globalnego zasięgu App Store obejmującego 175 krajów i ponad 40 języków, a także bazę liczącą przeszło 2 miliardy aktywnie użytkowanych urządzeń na całym świecie. W 2022 r. niemal 80 procent małych deweloperów działało aktywnie w wielu witrynach sklepowych, a około 40 procent wszystkich pobrań aplikacji od małych deweloperów wygenerowali użytkownicy spoza macierzystego kraju dewelopera. Co więcej, ekonomiści dowiedzieli się, że deweloperzy, którzy decydują się na monetyzację aplikacji poprzez sprzedaż cyfrowych towarów i usług w wielu witrynach sklepowych, osiągają zyski przynoszone przez użytkowników ze średnio ponad 40 witryn sklepowych.

Z badania wynika też, że App Store pomaga deweloperom w rozszerzaniu niedużych zespołów i skalowaniu działalności pod kątem globalnego zasięgu. Wielu przedsiębiorców, którzy w 2022 r. sprzedawali cyfrowe towary i usługi w App Store i zarobili ponad 1 milion USD, wcześniej funkcjonowało jako mali deweloperzy. Do tego 40 procent spośród tych globalnych deweloperów jeszcze pięć lat temu nie działało w App Store lub osiągało zyski nieprzekraczające 10 tysięcy USD. 

Ekonomiści firmy Analysis Group zauważyli również, że w 2022 r. do App Store dołączyło tysiące nowych deweloperów i przedsiębiorców z całego świata. Spośród grona nowych deweloperów około 25 procent pochodzi z Europy, 23 procent z Chin, 14 procent z USA, 4 procent z Japonii, a 35 procent z innych regionów, w tym Korei Południowej, Indii czy Brazylii.

App Store pomaga przedsiębiorcom zabłysnąć

Aplikacja do śledzenia lotów na żywo Plane Finder umożliwia wygodne sprawdzanie ruchu lotniczego dzięki działającemu w czasie rzeczywistym monitorowaniu samolotów na całym świecie. Aplikacja została stworzona przez małżeństwo, Jodie i Lee Armstrongów, a premierę miała przeszło dziesięć lat temu.

Mali deweloperzy zarobili w App Storze o 64% więcej w ciągu ostatnich 2 lat
Mali deweloperzy zarobili w App Storze o 64% więcej w ciągu ostatnich 2 lat

Na przestrzeni lat aplikację Plane Finder współtworzył nieduży zespół stawiający sobie jasny cel – wprowadzanie innowacji, które ułatwiają śledzenie na żywo i pozwalają to robić z niezwykłą dokładnością. Wśród nowatorskich rozwiązań znalazły się popularne funkcje, takie jak dostępny w aplikacji tryb 3D, który wykorzystuje interfejs Metal do wizualizowania tysięcy samolotów na całym globie. W ciągu ostatnich dwóch lat model subskrypcyjny, w ramach którego oferowana jest aplikacja Plane Finder, wzrósł o 60 procent w stosunku rok do roku. To zasługa lojalnej społeczności użytkowników, którzy nadal polegają na tej aplikacji do śledzenia w czasie rzeczywistym. 

Przedsiębiorstwo Plane Finder pragnie pozostać zgranym i niedużym zespołem, dlatego wykorzystuje zasoby takie jak program Small Business Program od Apple, by oferować społeczności jak najwięcej.

Madbox to działające od 2018 r. niezależne studio, którego misją jest tworzenie gier wywołujących uśmiech na twarzy graczy. Na koncie ma ponad 15 udanych tytułów wydanych w ciągu ostatnich czterech lat. Jednak to Pocket Champs, wieloosobowa gra wyścigowa na urządzenia mobilne, odniosła spektakularny sukces na rynku gier casualowych. Liczba jej fanów błyskawicznie rośnie i wynosi 2 miliony aktywnych użytkowników.

Zespół Madbox pragnął lepiej zrozumieć rynek gier, dlatego zwrócił się do specjalistów z programu App Store Foundations Program z prośbą o wsparcie w zdobyciu doświadczenia, które doceniliby gracze. 

Od momentu premiery Pocket Champs w sierpniu ubiegłego roku gra pozostaje dostępna w modelu free‑to‑play. Jednocześnie umożliwia graczom odblokowywanie specjalnej zawartości i dostęp do wyjątkowych wydarzeń w aplikacji. Jakość rozgrywki i nieustanne dodawanie nowych funkcji sprawiły, że studio odnotowało wzrost wynoszący 100 procent rok do roku.

Wydana w 2020 r. aplikacja do nauki języka LENGO oferuje ponad 2800 lekcji i 29 języków, które można poznawać. W ten sposób sprawia, że każdy może się uczyć. Nils Bernschneider, założyciel i dyrektor generalny, opracował aplikację w odpowiedzi na trudności, jakie miewał w szkole, oraz zdiagnozowane u niego dysleksję i ADHD. Dzięki zamiłowaniu do programowania Bernschneiderowi udało się stworzyć platformę, która pomogła mu stawić czoło własnym wyzwaniom związanym z nauką. Przy okazji udostępnił użytkownikom treści i rozwiązania technologiczne potrzebne do podnoszenia kompetencji komunikacyjnych.

Aplikacja LENGO, pobrana na urządzenia iOS blisko 2 miliony razy, umożliwia użytkownikom poszerzanie słownictwa, dodawanie własnych słówek, doskonalenie znajomości gramatyki i śledzenie postępów. Projekt pasjonata przeobraził się w platformę, która pomaga zarówno początkującym, jak i bardziej zaawansowanym miłośnikom języków obcych. W samym tylko ubiegłym roku wzrost aplikacji LENGO wyniósł 120 procent rok do roku. Dzięki inicjatywie App Store Foundations Program, szczegółowo dopasowanemu programowi i indywidualnym spotkaniom z ekspertami Apple udało się opracować jedne z najnowszych funkcji aplikacji – opcję udostępniania treści i rozbudowane konta użytkowników, które pozwalają z łatwością dzielić się wiedzą i budować społeczność.

Coraz więcej zasobów dla deweloperów

Deweloperzy, bez względu na skalę prowadzonej działalności, opracowali skuteczne modele biznesowe, korzystając z globalnego zasięgu App Store. Apple realizuje szereg programów mających wspierać małych deweloperów w App Store, m.in. App Store Small Business Program, Apple Entrepreneur Camp, App Accelerators, App Store Foundations Program czy Apple Developer Academies. Ponadto organizowane inicjatywy edukacyjne, takie jak App Store Sessions, Ask Apple czy Tech Talks, zapewniają deweloperom jeszcze więcej możliwości bezpośredniego kontaktu z ekspertami Apple przez cały rok. Otrzymają od nich cenne wskazówki, wsparcie i informacje dotyczące najnowszych dostępnych funkcji i technologii.

Obszerna biblioteka bezpłatnych narzędzi i struktur programowych – w tym pakietów SDK i usług programowych z ponad 250 000 funkcjami API – pomaga deweloperom w tworzeniu aplikacji dla systemów iOS, iPadOS, macOS, tvOS i watchOS. Narzędzia te umożliwiają deweloperom łatwe i szybkie wzbogacanie aplikacji o nowe funkcje oraz wykorzystanie zaawansowanych możliwości, m.in. samouczenia maszyn i rzeczywistości rozszerzonej. Konkurs Swift Student Challenge, a także narzędzia dostępne dla wszystkich, jak Każdy może kodować czy Swift Playgrounds, zapewniają powszechność i inkluzywność dostępu do umiejętności i technologii programistycznych.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Apple Newsroom