Możesz się zarejestrować już dziś, żeby przetestować najnowszą aktualizację wyszukiwarki Google, która wykorzystuje generatywną sztuczną inteligencję, aby wyświetlać więcej informacji.
Od 25 lat Google rozwija swoją wyszukiwarkę. Opracowano zupełnie nowe sposoby wyszukiwania, oparte na najnowszych postępach w sztucznej inteligencji — niezależnie od tego, czy chodzi o wyszukiwanie wizualne za pomocą Lens, czy przy użyciu zarówno obrazów, jak i tekstu. W rzeczywistości ludzie używają teraz Lens do 12 miliardów wyszukiwań wizualnych miesięcznie — to czterokrotny wzrost w ciągu zaledwie dwóch lat, a coraz większa liczba tych wyszukiwań ma charakter multimodalny.
Dzięki nowym przełomom w rozwoju generatywnej sztucznej inteligencji Google ponownie przedefiniowuje, co może zrobić wyszukiwarka. Dzięki tej potężnej nowej technologii Google może odblokować zupełnie nowe rodzaje pytań, na które nigdy nie spodziewałeś się odpowiedzi w wyszukiwarce, i zmienić sposób organizacji informacji, aby pomóc je uporządkować i zrozumieć.
Dzisiaj Google dzielimy się swoimi pierwszymi krokami w nowej erze wyszukiwania, a każdy będzie mógł wypróbować te generatywne możliwości sztucznej inteligencji w Search Labs — nowym sposobie uzyskiwania dostępu do wczesnych eksperymentów w wyszukiwarce.
Dzięki nowym generatywnym funkcjom sztucznej inteligencji w wyszukiwarce Google usprawnia wyszukiwanie, dzięki czemu można będzie szybciej zrozumieć temat, odkryć nowe punkty widzenia i spostrzeżenia oraz łatwiej wykonywać zadania.Zobaczysz migawkę kluczowych informacji do rozważenia opartą na sztucznej inteligencji, z linkami do głębszego kopania.
Dzięki generatywnej sztucznej inteligencji w wyszukiwarce będziemy mogli lepiej robić zakupy, dzięki czemu nawet najbardziej przemyślane i złożone decyzje zakupowe mają być szybsze i łatwiejsze.
Podczas wyszukiwania produktu otrzymamy migawkę godnych uwagi czynników, które należy wziąć pod uwagę przed zakupem, oraz produkty, które pasują do naszego budżetu. Otrzymamy również opisy produktów, które zawierają odpowiednie, aktualne recenzje, oceny, ceny i zdjęcia produktów. Dzieje się tak, ponieważ to nowe, generatywne doświadczenie zakupowe oparte na sztucznej inteligencji jest oparte na Google Shopping Graph, który zawiera ponad 35 miliardów list produktów — co czyni go najbardziej wszechstronnym na świecie zbiorem danych o stale zmieniających się produktach, sprzedawcach, markach, recenzjach i zapasach.
Zaprojektowaliśmy te nowe funkcje, aby wyróżniać i przyciągać uwagę do treści w sieci, ułatwiając ludziom głębsze zgłębianie tematu, który chcą zgłębić. Wprowadzając generatywną sztuczną inteligencję do wyszukiwarki, Google zobowiązuje się do prezentowania wartościowych wyników odsyłając do sprawdzonych witryn w internecie.
Oczywiście reklamy są istotnym elementem działania sieci w biznesie Google’a i pomagają ludziom znajdować odpowiednie produkty i usługi. W tej nowej, generatywnej wersji reklamy w sieci wyszukiwania będą nadal wyświetlane w osobnych boksach reklamowych na całej stronie. Nadal będą wyróżnione i będą odznaczały się od bezpłatnych wyników wyszukiwania.
Istnieją znane ograniczenia związane z generatywną sztuczną inteligencją i LLM, a wyszukiwarka nawet dzisiaj nie zawsze radzi sobie z nią dobrze. Google przyjmuje odpowiedzialne i przemyślane podejście do wprowadzania nowych możliwości generatywnej sztucznej inteligencji do wyszukiwarki. Przeszkoliło te modele, aby utrzymywały wysoką poprzeczkę jakości w wyszukiwarce i z biegiem czasu będzie nadal wprowadzać ulepszenia.
Google zaczyna ostrożnie od eksperymentu w Search Labs, zwanego SGE (Search Generative Experience), który jest dostępny w Chromie na komputery stacjonarne i w aplikacji mobilnej Google (Android i iOS) w Stanach Zjednoczonych (w chwili uruchomienia tylko w języku angielskim), dzięki czemu firma będzie mogła uwzględnić opinie i poprawiać doświadczenia użytkowników.
Dzisiaj można zarejestrować się w Search Labs, a dostęp do SGE rozpocznie się w nadchodzących tygodniach. Wystarczy dotknąć ikony Laboratorium w aplikacji Google lub na komputerze Chrome, aby wyrazić swoje zainteresowanie, i odwiedzić labs.google.com/search, aby dowiedzieć się więcej.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: https://blog.google/products/search/generative-ai-search/