Plakaty „Visit Pain” (zamiast Spain) przestrogą w czasach zmian klimatycznych

Plakaty turystyczne w stylu vintage autorstwa xuxa ostrzegają turystów przed niebezpieczeństwami związanymi ze zmianami klimatycznymi w Hiszpanii.

Plakaty „Visit Pain” | fot. Federico Botella, Xuxa
Plakaty „Visit Pain” | fot. Federico Botella, Xuxa

Ponieważ temperatury w całej Hiszpanii nadal radykalnie rosną, studio Xuxa z pomocą Midjourney stworzyło plakaty, które w żartobliwy sposób rzucają światło na surowe skutki zmian klimatu w tym regionie. Wykorzystując sztuczną inteligencję, hiszpańsko-brazylijski duet projektantów wykorzystał w swoich projektach „Visit SPain” (Odwiedź Ból) kultowe plakaty turystyczne „Visit Spain” (Odwiedź Hiszpanię) w stylu vintage z lat 60.

W znanym ilustracyjnym stylu z żywymi barwami, dwuwymiarowymi kształtami i starodawną typografią plakaty ilustrują przygnębionych turystów, smagających się przed hiszpańskim słońcem. Plakaty opatrzono parafrazującym, żartobliwym tytułem „Visit Pain”. Słońce jak na ironię zakrywa „S” w słowie Spain (Hiszpania) i pozostaje Pain (Ból). Ma to ostrzegać turystów przed zbliżającym się niebezpieczeństwem udaru cieplnego i odwodnienia.

Wygenerowana przez sztuczną inteligencję kampania „Visit Pain” wykorzystuje zabawne, ale prowokujące do myślenia podejście do projektowania graficznego, aby podkreślić bieżące konsekwencje kryzysu klimatycznego, które dotykają mieszkańców Hiszpanii.

W ciągu ostatnich kilku lat średnia temperatura w kraju wzrosła o ponad 1,5 stopnia, co doprowadziło do suszy, a nawet zgonów, a także powszechnych skutków zdrowotnych, takich jak odwodnienie i udar cieplny w całym kraju.

Podczas gdy oryginalne ilustracje kultowych plakatów z końca XX wieku przedstawiają szczęśliwych turystów i mieszkańców cieszących się pięknem kraju, studio projektowe Xuxa zinterpretowało je na nowo, aby przedstawić surową rzeczywistość współczesności w przeciwieństwie do malowniczych wakacji z przeszłości. Zamiast tego obrazy przedstawiają zrozpaczonych podróżnych cierpiących z powodu upałów – wszystko po to, aby przekazać powagę sytuacji.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Xuxa | designboom