Sprawdź mapę pokazującą, które serwisy VOD były najbardziej popularne w poszczególnych krajach na świecie w 2022 roku.
Jeśli chcesz oglądać seriale, filmy i inne treści przesyłane strumieniowo, to obecnie masz szeroką gamę platform do subskrybowania: Netflix, Amazon Prime Video, Apple TV+, HBO Max, Disney+, SkyShowtime… lista wydaje się nie mieć końca. Ale która platforma jest najbardziej popularna w każdym kraju na świecie?
Netflix, dostępny jest obecnie w 192 krajach i jest to platforma z największą liczbą subskrybentów na całym świecie — serwis zamknął 2022 rok z 231 milionami użytkowników. Nie dziwi zatem fakt, że jest to również najpopularniejsza usługa przesyłania strumieniowego wideo w największej liczbie krajów. Według danych serwisu FlixPatrol, platforma prowadzi w ponad 70 krajach. Jednak inne usługi przesyłania strumieniowego również zgromadziły dużą liczbę klientów.
Według źródła, Amazon Prime jest dostępny w 191 krajach i miał około 200 milionów subskrybentów we wrześniu 2022 roku. To czyni go drugą najczęściej subskrybowaną platformą na świecie, ale dominuje tylko w kilku krajach, w tym w USA.
Sprawdź też: Najpopularniejsze usługi VOD i prenumeraty cyfrowe na świecie (3Q 2020)
Disney+, to trzecia usługa z największą liczbą subskrybentów na świecie, z prawie 162 milionami subskrybentów. Najpopularniejsza jest tylko w jednym kraju: Indiach.
Dominacja Netflixa w Europie, Ameryce Środkowej, Ameryce Południowej — z wyjątkiem Brazylii, która preferuje Globoplay — i dużej części Oceanii jest niekwestionowana, ale w Ameryce Północnej, Afryce i Azji sytuacja wygląda zupełnie inaczej.
Francuski Canal+ odnosi sukcesy poza swoim krajem pochodzenia, będąc wiodącą platformą w kilku francuskojęzycznych krajach Afryki Środkowej i Zachodniej. Arabska usługa przesyłania strumieniowego Shahid jest preferowana w krajach takich jak Maroko i Arabia Saudyjska, między innymi w Afryce Północnej i na Bliskim Wschodzie, podczas gdy Showmax jest dominującą platformą w Afryce Południowej. W Chinach użytkownicy najchętniej wybierają Tencent Video, aw Rosji KinoPoisk.
Warto zaznaczyć, że inne popularne platformy, takie jak HBO Max (81 mln abonentów na całym świecie), Hulu (48 mln), Paramount+ (46 mln) czy Apple TV+ (40 mln), są również popularne nie pojawiają się na mapie jako dominujące usługi w poszczególnych krajach w 2022 roku.
Jak wygląda popularność serwisów sVOD w Polsce?
W Polsce wciąż najpopularniejszą platformą streamingową VOD jest serwis Netflix. W 1. kwartale 2023 roku z usługi korzystało 34% wszystkich użytkowników platform streamingowych w naszym kraju. Zaraz za nim znalazło się HBO Max, którego wciąż próbuje dogonić Prime Video z 12% udziałów. Czwarte miejsce tym razem należy do Disney+.
Najpopularniejsze usługi VOD w Polsce wśród użytkowników serwisu JustWatch (1Q 2023):
Netflix | 34% | |
HBO Max | 14% | |
Amazon Prime Video | 12% | |
Disney+ | 9% | |
Player TVN | 8% | |
Apple TV+ | 7% | |
Viaplay | 7% | |
pozostałe | — | 9% |
Pomimo bycia niepokonanej pozycji lidera, Netflix nieco traci zainteresowanie na rzecz konkurencyjnego Prime Video. Spadek dotyka również Playera, jak a także serwis z hitem The Last of Us — HBO Max. Pomimo małych wahań, Disney+ zdobywa 1 p.p. udziałów.
Sprawdź także: Udziały serwisów sVOD w Polsce w 3Q 2022 r.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Statista | FlixPatrol | JustWatch