Samsung, Apple, Huawei i Xiaomi należą do największych producentów smartfonów na świecie, razem osiągając ponad 50-procentowy udział w światowym rynku.
Chociaż najpopularniejsze marki są kupowane i używane na całym świecie, nadal zachowują przewagę na swojej rodzimej niwie. Apple jest najczęściej używany w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, z kolei Samsung zachowuje ogromny udział w rynku w Korei Południowej, a Xiaomi wraz z Huawei osiągają udział 43 procent chińskiego rynku.
Zobacz też: Marki smartfonów mają przewagę na rodzimych rynkach
Aż 66 procent Koreańczyków z Korei Południowej, z którymi przeprowadzono wywiady dla Statista’s Consumer Insights, stwierdziło, że ich głównym smartfonem był Samsung, co było najwyższym wynikiem w ankiecie.
Niemcy i Brazylia to dwa kolejne rynki, na których koreański producent miał dobre wyniki, przy czym od 37 do 42 procent w obu krajach posiadało Samsunga jako główny smartfon. Pomimo dominacji Apple’a w USA i Kanadzie, Samsung ma tam również silną bazę klientów i dociera od 29 do 34 procent właścicieli smartfonów.
Rynki w Hiszpanii, Rosji i Meksyku były bardziej zróżnicowane, a żadna z czterech największych marek nie docierała do więcej niż jednej czwartej populacji. Podczas gdy cztery marki dotarły do ponad 80 procent Hiszpanów, dotarły tylko do 55 procent Hindusów. Tutaj rynek smartfonów poza czterema dużymi markami pozostaje mocno rozdrobniony. Marki Vivo, OPPO, OnePlus i Realme są używane przez od 7 do 10 procent indyjskich respondentów.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Statista