Gdzie TikTok jest najpopularniejszy wśród dorosłych?

W których krajach i regionach na świecie aplikacja TikTok cieszy się największą popularnością?

Gdzie TikTok jest najpopularniejszy wśród dorosłych w 2023 roku?
Gdzie TikTok jest najpopularniejszy wśród dorosłych w 2023 roku?

W czwartek 23 marca 2023 roku dyrektor generalny TikTok, Shou Zi Chew, pojawił się przed Kongresem, aby odpowiedzieć na pytania ustawodawców dotyczące powiązań popularnej aplikacji społecznościowej z Chinami i potencjalnego ryzyka związanego z przekazaniem zebranych danych Komunistycznej Partii Chin. Podczas gdy niektórzy obserwatorzy uznali przesłuchanie jako niewiele znaczące, to trudno przecenić wpływ i znaczenie aplikacji w Stanach Zjednoczonych.

Zobacz też: TikTok idzie jak burza z 1,7 mld użytkowników

Jak wynika z raportu DataReportal, Stany Zjednoczone miały największą grupę odbiorców reklam adresowalnych dla dorosłych spośród wszystkich analizowanych krajów, a reklamy docierały do około 113 milionów użytkowników w wieku co najmniej 18 lat na koniec 2022 roku.

Patrząc na liczbę odbiorców reklam według regionów, południowo-wschodnia Azja znajduje się na szczycie z 272 milionami użytkowników, z czego 200 milionów osiągnięto w samej Indonezji, Wietnamie i na Filipinach.

Uwaga: te liczby dają jedynie pogląd wpływu aplikacji. Nie reprezentują one wszystkich zarejestrowanych kont, ponieważ TikTok może być używany przez osoby w wieku powyżej 13 lat, a publiczność reklamowa w wieku 18 lat i starsza może być mniejsza niż całkowita liczba dorosłych w serwisie.

Co ciekawe, wiele największych światowych gospodarek nie znalazło się w pierwszej ósemce, chociaż nieobecność Chin i Indii jest łatwa do wyjaśnienia. Chiny mają krajową wersję aplikacji o nazwie Douyin, co oznacza, że mieszkańcy Chin rzadziej instalują międzynarodową wersję aplikacji. Latem 2020 roku Indie zablokowały wiele chińskich aplikacji, w tym TikToka, aby ograniczyć rzekomy wpływ Chińskiej Republiki Ludowej w obliczu rosnących napięć geopolitycznych.

Jeśli chodzi o opinię niektórych europejskich i amerykańskich ustawodawców, Indie nie będą jedynym krajem, w którym w przyszłości zostanie wprowadzony ogólny zakaz korzystania z chińskiej aplikacji społecznościowej. Stany Zjednoczone już zakazały używania aplikacji na urządzeniach służbowych w niektórych stanach i dla wielu pracowników rządu federalnego, grożąc hurtowym zakazem, jeśli TikTok nie zostanie oddzielony od firmy macierzystej ByteDance i przebudowany jako dostawca mediów społecznościowych z siedzibą w USA.

Najprawdopodobniej nie zmieniłoby to jego sposobu działania, a jedynie kto ma dostęp do danych jego użytkowników. Wielkie firmy technologiczne, takie jak Meta czy Alphabet, działają w oparciu o ten sam model biznesowy, co TikTok, przechowując duże ilości wrażliwych danych użytkowników i wykorzystując je nie tylko do celów reklamowych.

Jest to jeden z głównych powodów, dla których krytycy TikToka są poddawani wzmożonej kontroli przez prawodawców, którzy określają ostatnie postępowanie jako utajony sinofobizm i jeden z wielu symptomów nowej zimnej wojny.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Statista