Badanie Mastercard: Technologia pomaga Polkom zarządzać finansami 

Aż 8 na 10 Polek przyznaje, że technologia odgrywa ważną rolę w zarządzaniu finansami, a 15% respondentek zauważyło, że starsze pokolenia w ich rodzinie zaczęły korzystać z płatności internetowych i zakupów online.

Badanie Mastercard 2023: Technologia pomaga Polkom zarządzać finansami 

Z badania Womenomics, zrealizowanego na zlecenie Mastercard, wynika, że spośród wszystkich 12 ankietowanych krajów europejskich, to Polki i Rumunki między 25 a 39 rokiem życia najbardziej doceniają znaczenie rozwiązań technologicznych w zarządzaniu finansami. Zdaniem 47% respondentek z Polski, w codziennych sprawach finansowych technologia odgrywa kluczową rolę, a dla kolejnych 33% jest ważna. Tylko 20% kobiet stwierdziło, że w kwestiach finansowych nie polega na technologii.   

Rozwiązania cyfrowe wzmacniają poczucie niezależności

Blisko 70% Polek uważa również, że kobiety byłyby bardziej niezależne finansowo, gdyby miały dostęp do narzędzi technologicznych. Takiego zdania jest średnio co druga Europejka (50%).

Polki doceniają potencjał rozwiązań cyfrowych i nie tylko nie mają obaw, aby swobodnie z nich korzystać, ale pod wieloma względami wiodą prym w tym obszarze. Technologia jest postrzegana przez kobiety jako narzędzie, które pozwala na więcej niezależności oraz sprawia, że życie jest łatwiejsze i wygodniejsze.

– mówi Daria Auguścik, dyrektorka ds. rozwoju biznesu e-commerce w Mastercard

Bank w internecie

Polki przekonały się także do bankowości online, z której korzysta ponad 90% ankietowanych – to najwięcej wśród wszystkich badanych krajów. Popularnością wśród kobiet cieszą się aplikacje – zwłaszcza bankowe (47%) oraz pomagające kontrolować wydatki i oszczędzać (40%). 

Jak wynika z badania Mastercard, z bankowości internetowej kobiety korzystają średnio od 5-10 lat (37%). Co trzecia respondentka z Polski przyznała, że posługuje się nią ponad dekadę (33%). Co przede wszystkim doceniają Polki w cyfrowym bankowaniu? W pierwszej kolejności wygodę (67%), a także szybkość (42%), łatwość dostępu (34%) oraz prostotę obsługi (30%). 

Generacja silvers coraz bardziej online 

36% respondentek potwierdziło, że ich matki i babcie obsługują płatności online, a co czwarta z nich korzysta także z aplikacji do zarządzania swoimi finansami (25%). Mimo to, zdaniem 42% ankietowanych, kobiety z poprzednich generacji w ich rodzinie nadal preferują bankowość tradycyjną. Więcej niż połowa woli robić zakupy w sklepach stacjonarnych (53%), a  co dziesiąta nigdy nie skorzystała z żadnych usług bankowych (10%). 

Skłonność konsumentów do korzystania z technologii – nie tylko w obszarze zarządzania finansami, ale również w innych obszarach życia codziennego – rośnie wraz ze wzrostem poziomu kompetencji cyfrowych w społeczeństwie. 15% Polek, które wzięły udział w badaniu Mastercard Womenomics twierdzi, że starsze pokolenia w ich rodzinie zaczęły obsługiwać płatności internetowe i zakupy online, co pokazuje, że coraz więcej przedstawicieli tzw. silver generation staje się aktywnymi członkami gospodarki cyfrowej. Aplikacje i narzędzia cyfrowe powinny być zatem łatwe w obsłudze i tworzone pod kątem wielu różnych grup odbiorców, oferując każdemu użytkownikowi, bez względu na wiek, wyjątkową wartość dodaną.

– dodaje Daria Auguścik z Mastercard

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Mastercard