Oto jak wyglada profil wiekowy użytkowników korzystających z urządzeń firmy Apple: iPhone’a, iPada i Maca.
Ostatnie badania przeprowadzone przez CIRP dotyczyły najpopularniejszych kolorów iPhone’a, wpływu noszenia zegarka Apple Watch na nawyki kupowania iPhone’a i nie tylko. Teraz firma przedstawia nowe badanie pokazujące, jak wiek wpływa na prawdopodobieństwo korzystania z iPhone’a, iPada lub komputera Mac. CIRP opublikował na Substack wyniki w raporcie The Apple Ecosystem Age Profile Works (pol. Profil wiekowy ekosystemu Apple działa).
Zobacz też: Gdzie jest najwięcej użytkowników smartfonów (2021)
Kontynuując swoją misję lepszego zrozumienia wewnętrznego funkcjonowania firmy Apple, CIRP postanowił zbadać, jaką rolę odgrywa wiek w korzystaniu z iPhone’a, iPada lub komputera Mac.
CIRP zauważa, że Apple reklamuje się jako „młodsza marka” dla wszystkich swoich produktów i rzeczywiście „właściciele urządzeń są zwykle młodsi niż przeciętni konsumenci w USA”. Ale w szczególności ciekawe było to, czy te trendy utrzymają się wśród użytkowników iPhone’a, iPada i Maca.
Jak się okazuje, mniej więcej połowa wszystkich posiadaczy iPhone’ów, iPadów i komputerów Mac ma od 18 do 34 lat. A osoby w wieku od 18 do 44 lat stanowią ponad 70% użytkowników Apple’a na trzech głównych urządzeniach.
Mniej niż 30% właścicieli iPhone’ów, iPadów i komputerów Mac miało co najmniej 45 lat. Wszystkie trzy produkty miały bardzo podobne podziały pod względem wieku, ale posiadacze Maca byli w większości nieco młodsi niż iPhone’a i iPada.
Podsumowując, CIRP stwierdza, że profile wiekowe klientów nie różnią się zbytnio w zależności od urządzenia – „zamierzony plan Apple’a działa”.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: CIRP | 9TO5Mac