Bing z ponad 100 mln aktywnych użytkowników dziennie dzięki ChatGPT

Wyszukiwarka Microsoftu Bing zaczęła cieszyć się gwałtownym wzrostem popularności dzięki funkcjom czatu i wyszukiwaniu opartym na sztucznej inteligencji.

Microsoft Bing (logo)

Firma Microsoft ogłosiła, że jej wyszukiwarka, Bing, przekroczyła 100 milionów aktywnych użytkowników dziennie, co jest przełomowym osiągnięciem dla drugiej najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie. Ten wyczyn był możliwy tylko dzięki niedawnemu wprowadzeniu funkcji czatu ChatGPT w Bing, które wywołały fale zainteresowania w całym internecie.

Jeśli to przegapiłeś, ta nowa wersja Bing wykorzystuje funkcje oparte o OpenAI – twórców popularnego narzędzia ChatGPT. Ten model językowy jest specjalnie zoptymalizowany pod kątem wyszukiwania, a w połączeniu z możliwościami wyszukiwania w czasie rzeczywistym Bing może zapewnić imponujące wyniki. Nadal jest w fazie wczesnej wersji zapoznawczej, a Microsoft często dostarcza ulepszenia, próbując zapobiec agresywnym reakcjom.

Microsoft twierdzi, że miliony ludzi korzystają z nowej wersji zapoznawczej Bing, która powoli rozszerza się na większą liczbę użytkowników. Spośród nich jedna trzecia to zupełnie nowi użytkownicy Binga, co pomaga zilustrować, jak duży wpływ nowa wersja wyszukiwarki miała na jej popularność.

Microsoft twierdzi również, że zaangażowanie w wyszukiwarce Bing rośnie, a użytkownicy częściej wykonują więcej wyszukiwań. Mobilna wersja nowego Binga, która obejmuje wyszukiwanie głosowe, również znacząco przyczyniła się do wzrostu statystyk. Ponadto 15% użytkowników Bing Chat prosi Bing o wygenerowanie nowych treści.

Jedną z interesujących informacji, o których wspomniał Microsoft, jest to, że ranking wyszukiwania Bing „dokonał kilku znaczących skoków w trafności” dzięki nowemu modelowi językowemu. Firma twierdzi, że dzięki temu wyniki wyszukiwania Bing mają wyższą jakość niż kiedykolwiek wcześniej.

Microsoft Search Bing ChatGPT

To może być bardzo dobra wiadomość dla Binga. Mimo, że zajmuje drugie miejsce, i wyszukiwarka Microsoftu nie dorównuje popularności Google’owi, to wszystko idzie w dobrym kierunku, a wraz ze wzrostem jakości wyników wyszukiwania, popularność ta powinna nadal rosnąć w przyszłości. Musi, jeśli Microsoft chce przyciągnąć reklamodawców do platformy i uczynić Bing bardziej dochodowym biznesem.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Microsoft Bing Blogs | XDA Developers