Serwis Netflix odpowiadał za 15% globalnego ruchu internetowego w minionym roku, tym samym plasując się na pierwszym miejscu w tym rankingu.
Nowy raport firmy Sandvine wskazuje aplikacje internetowe odpowiedzialne za największy ruch internetowy na świecie w 2022 roku. Nie jest niespodzianką, że najwięcej danych pobieramy z popularnych usług przesyłania strumieniowego, a Netflix odpowiada za najwięcej megabajtów z 14,9 proc. udziałem na całym świecie. Podobny udział Netflix miał 5 lat temu– w 2018 roku, z tą różnicą, że teraz serwis musi dzielić się udziałem ze znacznie większą konkurencją serwisów streamingowych.
Sprawdź też: YouTube odpowiada za 37% całego ruchu mobilnego (2/2019)
Według danych z 2019 roku, serwis YouTube generował wówczas 37 proc. ruchu mobilnego a aplikacja mobilna Netflixa ok. 2,4 proc. W zestawieniu przedstawionych na dzisiejszej grafice wzięto pod uwagę cały ruch internetowy (zarówno mobilny jak i stacjonarny).
Jeśli chodzi o cały ruch internetowy na świecie, to YouTube nie jest zbyt daleko w tyle z 11,4 proc. udziału. Dalej, ale wciąż ze znacznym udziałem, Amazon Prime Video odpowiada za 3,7 proc., a trochę dalej wkładu strumieniowego przesyłania wideo dokłada Disney + z 4,5 proc.
Media społecznościowe i gry to inne wyróżniające się kategorie, a TikTok, Facebook, Playstation i Xbox generowały także bardzo duże ilości globalnego ruchu (downstream) w 2022 roku.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Statista

Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.