W 2022 roku gry były w dalszym ciągu najbardziej przychodową kategorią wśród aplikacji mobilnych na świecie.
Największa część przychodów na światowym rynku aplikacji na smartfony jest wciąż generowana przez gry mobilne. W 2022 roku eksperci ze Statista Digital Market Insights szacują, że gry stanowiły około 62 procent przychodów z aplikacji. Szacuje się, że całkowity przychód na światowym rynku aplikacji wyniósł około 431 miliardów dolarów w 2022 roku.
Porównaj z danymi z 2018 roku: W 2018 r. gry mobilne wygenerują 51% przychodów na rynku gier
Całkowity przychód składa się z zakupów w aplikacji, reklam i aplikacji premium. Największa część całkowitych przychodów z aplikacji jest generowana przez reklamy – w 2022 roku branża wygenerowała w ten sposób szacunkowo 221 miliardów dolarów.
Przychody z zakupów w aplikacji na rynku aplikacji były warte około 205 miliardów dolarów. Przychody z aplikacji premium wyniosły około 5,3 miliarda dolarów w 2022 roku.
Przychody z aplikacji mobilnych na świecie w 2022 roku (wg kategorii):
- gry mobilne 267 mld USD
- media społecznościowe 43 mld USD
- rozrywka 29 mld USD
- zdjęcia i wideo 18 mld USD
- styl życia (lifestyle) 11 mld USD
- muzyka 10 mld USd
- pozostałe (łącznie) 50 mld USD
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Statista