Gry mobilne zarabiają wciąż najwięcej (2022)

W 2022 roku gry były w dalszym ciągu najbardziej przychodową kategorią wśród aplikacji mobilnych na świecie.

Przychody wygenerowane przez aplikacje mobilne na świecie w 2022 roku (wg kategorii)
Przychody wygenerowane przez aplikacje mobilne na świecie w 2022 roku (wg kategorii)

Największa część przychodów na światowym rynku aplikacji na smartfony jest wciąż generowana przez gry mobilne. W 2022 roku eksperci ze Statista Digital Market Insights szacują, że gry stanowiły około 62 procent przychodów z aplikacji. Szacuje się, że całkowity przychód na światowym rynku aplikacji wyniósł około 431 miliardów dolarów w 2022 roku.

Porównaj z danymi z 2018 roku: W 2018 r. gry mobilne wygenerują 51% przychodów na rynku gier

Całkowity przychód składa się z zakupów w aplikacji, reklam i aplikacji premium. Największa część całkowitych przychodów z aplikacji jest generowana przez reklamy – w 2022 roku branża wygenerowała w ten sposób szacunkowo 221 miliardów dolarów.

Przychody z zakupów w aplikacji na rynku aplikacji były warte około 205 miliardów dolarów. Przychody z aplikacji premium wyniosły około 5,3 miliarda dolarów w 2022 roku.

Przychody z aplikacji mobilnych na świecie w 2022 roku (wg kategorii):

  • gry mobilne 267 mld USD
  • media społecznościowe 43 mld USD
  • rozrywka 29 mld USD
  • zdjęcia i wideo 18 mld USD
  • styl życia (lifestyle) 11 mld USD
  • muzyka 10 mld USd
  • pozostałe (łącznie) 50 mld USD

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Statista