W przeciwieństwie do Game Boya, konsolka tingting GO działa pod kontrolą procesora Unisoc T618 i aż 2 GB pamięci RAM, co zapewnia miażdżącą i konkurencję rozgrywkę.
Szczerze mówiąc, nie wiem, dlaczego na rynku konsol do gier przenośnych jest tak zastój. Nigdy nie było lepszego czasu na granie na urządzeniach przenośnych, ale tak naprawdę (oprócz smartfonów) mamy tylko Nintendo Switch i Steam Deck – i oba odniosły komercyjny sukces. Tingting GO została zaprojektowana jako koncepcyjny konkurent dla nich. Jest wyposażony w pionowy format urządzenia w stylu Game Boy Classic, ale posiada lepszą specyfikację techniczną, potrzebne przyciski do sterowania i sprytny wyświetlacz 4:3, który pozwala grać we wszystkie popularne gry.
Przeczytaj też: Takiego Game Boya mogłoby zrobić Nintendo
Konsola podręczna od razu wydaje się wyglądać znajomo dla większości doświadczonych graczy, a jej format nie wymaga uczenia się. Interfejs użytkownika jest również dość intuicyjny, chociaż można spekulować, czy ekran ma funkcje dotykowe, czy nie.
Sterowanie jest dość kompleksowe. Posiada D-pad, przyciski akcji, a nawet przyciski w lewym i prawym górnym rogu. Pomarańczowy przycisk w stylu Apple Watch Ultra na dole umożliwia włączenie lub zablokowanie konsoli. Dostępny jest również głośnik skierowany do przodu, który ma pozwolić na zanurzenie się w dźwiękach pochodzących z gry – chociaż brak wejścia audio 3,5 mm jest tutaj naprawdę odczuwalny…
Projekt konsoli przenośnej tingting Go, autorstwa Frederika Berishy, wydaje się bardziej poważny niż zabawny, zgodny ze stylistyką Steam Deck zamiast Nintendo Switch Lite. W projekcie sominuje przeważnie matowa czerń z błyszczącymi akcentami, co dobrze wyróżnia wyświetlacz.
Wewnątrz urządzenia znajduje się bateria o pojemności 2500 mAh, która jest nieco mniejsza niż ta w Switchu, ale tutaj zastosowano znacznie mniejszy wyświetlacz, który nie potrzebuje aż tyle energii podczas rozgrywki.
Na koncepcji nie widać portu ładowania, chociaż prawdopodobnie bezpiecznie byłoby założyć, że gdzieś jest port USB-C – najbardziej domyślnym miejscem wydaje się być dolna krawędź, po lewej stronie od pomarańczowego przycisku Lock/Power. Kompaktowa konstrukcja sprawia, że jest mogłaby to być idealna alternatywa dla Nintendo Switcha.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
projektanty: Frederik Berisha
źródło: Yanko Design