Nowe logo marki Nokia rezygnuje z kroju pisma Nokia Pure i błękitu Yale, które były użyte w poprzedniej wersji logotypu.
Po raz pierwszy od prawie 60 lat, niegdyś gigant smartfonów — marka Nokia — zmienia swoje kultowe logo. W niedzielę, przed oficjalnym rozpoczęciem Mobile World Congress w Barcelonie, firma zaprezentowała nową identyfikację wizualną marki i jest to bardzo duża zmiana. Zniknął kultowy krój pisma i „niebieski Yale”, które definiowały poprzedni znak graficzny. Zamiast tego firma przyjęła wygląd, który, jak twierdzi, jest bardziej nowoczesny i cyfrowy.
Sprawdź też: Nowe logotypy USB wreszcie nabierają sensu
W opinii większości ludzi nadal jesteśmy odnoszącą sukcesy marką telefonów komórkowych, ale nie o to chodzi w Nokia. Chcemy wprowadzić nową markę, która bardziej koncentruje się na sieciach i cyfryzacji przemysłu — to zupełnie inna rzecz niż dawniej telefony komórkowe.
– powiedział dyrektor generalny Pekce Lundmark dla Bloomberga
W oficjalnym wpisie na blogu firmy czytamy: „aktualizujemy naszą strategię i, jako kluczowy czynnik, odświeżamy również naszą markę, aby odzwierciedlić to, kim jesteśmy dzisiaj: liderem innowacji w zakresie technologii między przedsiębiorstwami, pionierem przyszłości, w której sieci spotykają się z chmurą”.
Czy to koniec logo, które tak wiele osób zna i kocha? Niekoniecznie. Być może pamiętasz, że biznes telefoniczny Nokii nie był częścią właściwej Nokii od czasu ostatecznie katastrofalnego przejęcia przez Microsoft działu urządzeń i usług firmy w 2014 roku za 7 miliardów dolarów.
Po tym, jak gigant technologiczny umył ręce od tej transakcji w 2016 roku, HMD Global, firma złożona przez byłych szefów Nokii, nabyła prawa do używania marki Nokia na smartfonach i tabletach i od tego czasu robi swoje.
W rzeczywistości firma ogłosiła swoje najnowsze urządzenie Nokia G22, zaledwie jeden dzień przed dzisiejszą zapowiedzią i tak się składa, że telefon ma jeszcze klasyczne logo Nokia.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Nokia | Engadget