Udział wyszukiwarek internetowych w 2022 roku

Jeśli chodzi o wyszukiwarki internetowe, produkt firmy macierzystej Alphabet – Google – jest trudny do pobicia, szczególnie w segmencie mobilnym.

Udział wyszukiwarek internetowych na świecie (w 2022 roku)
Udział wyszukiwarek internetowych na świecie (w 2022 roku)

Wyszukiwarka Google od dziesięcioleci jest liderem rynku wyszukiwania online. „Google” stało się nawet powszechnie akceptowanym terminem będącym synonimem wyszukiwarki. Według danych Statcounter, Google miał udział w rynku smartfonów na poziomie około 96 procent w 2022 roku. Yahoo! był używany przez 0,8 procent wszystkich zapytań, rosyjski serwis Yandex osiągnął jeden procent, a chiński dostawca Baidu około 1,1 procenta.

Może Cię zainteresować także: Jak wygląda dominacja Google’a na rynku wyszukiwarek w USA?

Sytuacja rynkowa w sektorze komputerów stacjonarnych jest jednak nieco inna. Tam zarówno Yahoo! i Yandex odgrywają większą rolę. Inny amerykański konkurent, który jest słabo reprezentowany, jeśli chodzi o korzystanie z telefonów komórkowych, może tutaj osiągnąć udział w rynku na poziomie około 9% – chodzi o wyszukiwarkę Bing Microsoftu.

Rywal Google’a, jest dostępny dla ogółu społeczeństwa od stycznia 2012 roku, ale pomimo jego rosnącego wykorzystania, w ostatnich latach był raczej graczem marginalnym. To wszystko może się teraz zmienić. W styczniu Microsoft ogłosił, że przez kilka lat zainwestuje dziesięć miliardów dolarów w startup OpenAI.

W zamian produkty firmy, która została założona jako organizacja non-profit i finansowana m.in. przez Elona Muska i Petera Thiela, mają być wszechstronnie zintegrowane z aplikacjami Microsoftu. Na przykład wersja Bing obsługiwana przez generator tekstu ChatGPT jest od początku tygodnia w zamkniętej wersji beta.

Tymczasem Google wciąż wydaje się borykać z problemami z implementacją swojego konkurenta ChatGPT – Bard AI. W klipie promocyjnym prezentującym produkt AI aplikacja zawierała błędne informacje dotyczące m.in. teleskopu Jamesa Webba. Cena akcji Alphabet spadła następnie o około dziesięć procent między popołudniem 7 lutego a rankiem 8 lutego 2023 roku.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Statista | StatCounter