Popularna sieć społecznościowa należąca do Meta wciąż się rozwija, mimo że firma dokonała znacznych cięć.
Od prawie 20 lat Facebook wciąż się rozwija. Sieć społecznościowa ma obecnie 2 miliardy aktywnych użytkowników dziennie – podała Meta publikując przychody za czwarty kwartał 2022 roku. W raporcie po raz pierwszy Facebook, który dodał 16 milionów użytkowników w ostatnim kwartale, osiągnął 2 miliardy użytkowników dziennie.
Chociaż Facebook nie jest pierwszą platformą należącą do Meta, która osiągnęła 2 miliardy użytkowników dziennie – WhatsApp niedawno przekroczył 2 miliardy DAU – pokazuje to, że największe źródło przychodów z reklam firmy wciąż rośnie, mimo że Meta dokonała znacznych cięć w swojej działalności w ostatnich miesiącach. Dyrektor generalny Mark Zuckerberg nawiązał do niedawnej restrukturyzacji firmy, która doprowadziła do likwidacji ponad 11.000 miejsc pracy, mówiąc w oświadczeniu, że naszym celem zarządzania na rok 2023 jest „Rok wydajności”.
Zobacz też: Socialmediowy atak klonów – liczba DAU tzw. „historii”
Wykres dziennego wzrostu aktywnych użytkowników pokazuje, że Facebook dodał 16 milionów nowych użytkowników w czwartym kwartale 2022 roku, co daje platformie 2 miliardy użytkowników dziennie.
Ale chociaż przychody Meta zmniejszyły się w ciągu ostatniego roku, przychody firmy w wysokości 32,2 miliarda dolarów za ostatni kwartał 2022 roku były nadal nieco lepsze niż oczekiwano, mimo że spadły o 4 procent w porównaniu z zeszłym rokiem.
Podczas rozmowy z analitykami Zuckerberg zasugerował, że Meta będzie nadal dokonywać cięć, ponieważ priorytetem jest wydajność. „Będziemy bardziej aktywni w ograniczaniu projektów, które nie działają lub mogą nie być już tak istotne” — powiedział. Dyrektor generalny powiedział również, że generatywna sztuczna inteligencja będzie priorytetem dla Meta w nadchodzącym roku.
Generative AI to niezwykle ekscytujący nowy obszar z tak wieloma różnymi zastosowaniami – powiedział Zuckerberg. Jednym z moich celów dla Meta jest wykorzystanie naszych badań, aby stać się liderem w dziedzinie generatywnej sztucznej inteligencji.
Meta nadal traci ogromne kwoty na swoich inwestycjach w Metaverse. Reality Labs, oddział nadzorujący projekty VR, AR i metaverse, stracił 4,3 miliarda dolarów w czwartym kwartale 2022 roku i prawie 14 miliardów dolarów za cały rok, podała Meta. A firma po raz kolejny potwierdziła, że spodziewa się stracić jeszcze więcej pieniędzy na Reality Labs w nadchodzącym roku. „Nadal spodziewamy się, że nasze całoroczne straty Reality Labs wzrosną w 2023 r.oku”, powiedziała Meta CFO Susan Li. „Będziemy nadal znacząco inwestować w tym obszarze, biorąc pod uwagę znaczące długoterminowe możliwości, które widzimy”.
Podczas gdy straty Reality Labs przyczyniły się do spowolnienia przychodów Meta w ciągu ostatniego roku, Zuckerberg powiedział również, że wierzy, że firma znajduje się w trakcie „dość szybkiej zmiany fazowej” w porównaniu z poprzednimi latami. „Nie możemy po prostu traktować wszystkiego tak, jakby to był hiperrozrost” – powiedział. „Będą pewne obszary, które będą bardzo szybko się rozwijać lub są to bardzo, rodzaj przyszłych inwestycji, które chcemy wykonać”.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Meta | Engadget