Jony Ive zaprojektował „magicznie transformujący się” czerwony nos

Brytyjskie wydarzenie charytatywne Red Nose Day powraca 17 marca z transformującym się nosem zaprojektowanym przez legendarnego projektanta Apple’,’a – Jony’ego Ive’a.

Red Nose by Jony Ive (Comic Relief)
Red Nose by Jony Ive (Comic Relief)

Były główny projektant Apple’a Jony Ive podjął się niezwykłego zadania: zaprojektowania kultowego czerwonego nosa, który symbolizuje brytyjską organizację charytatywną Comic Relief. Nowy Red Nose jest wykonany głównie z materiałów pochodzenia roślinnego i przekształca się z małego płaskiego półksiężyca w papierową kulę o strukturze plastra miodu. Comic Relief informuje, że przeprojektowany przez Ive’a Czerwony Nos jest „najbardziej dramatyczną metamorfozą od czasu jego debiutu w 1988 roku”.

Zobacz też: Jony Ive zrobił film animowany dla Apple TV+

Produkt jest sprzedawany w ramach Red Nose Day, corocznej akcji charytatywnej organizowanej przez Comic Relief, która jest transmitowana na różnych brytyjskich kanałach telewizyjnych BBC.

Podobnie jak para AirPodsów, które Jony Ive pomógł zaprojektować, tegoroczny Red Nose jest nawet dostarczany w małej walizce, w której można go przechowywać, gdy jest płaski. Projekt jest pokazany na poniższym filmie z okazji Dnia Czerwonego Nosa (oryg. Red Nose Day), na którym widać, jak czerwony nos rozkłada się, aby dopasować się do różnych kształtów nosa.

Dorastaliśmy z Comic Relief i jesteśmy dumni, że możemy wspierać ich niezwykłą pracę. Ten nowy i pozornie prosty Red Nose był bajecznie złożonym małym obiektem do zaprojektowania i wykonania, w który zaangażował się cały nasz zespół. Mamy nadzieję, że przyniesie chwilę radości każdemu, kto go będzie nosił.

— mówi Jony Ive

Comic Relief rozpoczął dziś sprzedaż nowego Red Nose za 2,50 GBP (około 3 USD) i ogranicza zamówienia online do ośmiu na osobę przed Dniem Czerwonego Nosa, który odbędzie się 17 marca 2023 roku. Ten nowy czerwony nos będzie również po raz pierwszy dostępny na Amazonie, który Comic Relief opisuje jako „nowy dom Czerwonego Nosa”.

Brytyjczycy pomogli zebrać w ubiegłym roku ponad 42 miliony funtów (około 51 milionów dolarów), dzięki czemu zbiórka funduszy Comic Relief przekroczyła kamień milowy w wysokości 1,5 miliarda funtów zebranych od czasu rozpoczęcia działalności charytatywnej w 1985 roku.

Red Nose by Jony Ive (Comic Relief) w futerale
Red Nose by Jony Ive (Comic Relief) w futerale

To jeden z pierwszych produktów Jony’ego Ive’a, który można kupić od czasu, gdy urodzony w Wielkiej Brytanii projektant opuścił Apple’a w 2019 roku po prawie 30 latach. Ive i słynny projektant Marc Newson połączyli siły, aby założyć LoveFrom, nową firmę projektową, która współpracowała z Airbnb, Ferrari, a teraz Comic Relief. Ive pozostawił po sobie bogaty dorobek, kiedy ustąpił ze stanowiska głównego projektanta produktów Apple, w tym kolorowego iMaca G3 w 1998 roku, iPoda w 2001 roku i oczywiście iPhone’a w 2007 roku.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Comic Relief | The Verge