Apple pracuje nad problemem z aplikacją Dom i instruuje jak postępować do czasu naprawienia

Apple dodaje aktualizację architektury aplikacji Dom pod iOS 16.2 do wewnętrznej listy głównych problemów, a do czasu naprawienia poleca skorzystać z instrukcji pomocy technicznej.

Możliwa konwersja architektury bazowej aplikacji Dom firmy Apple pod iOS 16.2

Firma Apple oznaczyła aktualizację architektury bazowej aplikacji Dom pod systemem iOS 16.2 jako poważny problem, dodając ją do wewnętrznej listy problemów zwykle zarezerwowanych tylko dla powszechnych i godnych uwagi problemów, wskazując, że aktualizacja spowodowała powszechne i systemowe problemy z urządzeniami i konfiguracją HomeKit użytkowników. Na początku tego miesiąca firma Apple wydała system iOS 16.2, który zawierał opcję aktualizacji aplikacji Dom do nowej, bardziej „stabilnej” architektury. Firma Apple zaprezentowała nową architekturę w czerwcu i była tylko przez kilka dni oferowana jako opcja inicjowana przez użytkowników.

Pomimo tego, że Apple twierdziło, że aktualizacja poprawi działanie aplikacji Dom (Home), znaczna liczba użytkowników zgłosiła, że ​​ich urządzenia, sceny i konfiguracje HomeKit zostały uszkodzone po aktualizacji. Powszechne problemy spowodowane aktualizacją zmusiły Apple do ostatecznego wycofania aktualizacji, mówiąc, że powróci ona w przyszłości.

Teraz serwis MacRumors dowiedział się, że Apple dodało aktualizację aplikacji Dom do wewnętrznej bazy danych problemów sprzętowych i programowych, co jest rzadkim posunięciem w przypadku problemu związanego z oprogramowaniem. Lista używana przez Apple, sklepy Apple Store i autoryzowanych dostawców usług zazwyczaj obejmuje tylko powszechne problemy, z którymi borykają się klienci, w tym głównie problemy ze sprzętem.

Apple twierdzi, że aktualizacja ulepsza aplikację Dom, oferując „szybszą i bardziej niezawodną wydajność”, wraz z niewielkimi zmianami w projekcie samej aplikacji. Nie jest jasne, kiedy Apple naprawi problemy z aktualizacją i ponownie udostępni ją użytkownikom.

Do momentu naprawienia aktualizacji firma udostępniła instrukcje, których powinni przestrzegać użytkownicy, którzy mają problemy po aktualizacji.

Co zrobić, jeśli po aktualizacji architektury bazowej Apple HomeKit nie masz dostępu do urządzeń Domu?

Jeśli nie możesz już połączyć się z domem albo otrzymać lub zaakceptować zaproszenia do domu, wykonaj następujące czynności.

  • Na iPhonie lub iPadzie zaproszonego użytkownika z systemem iOS lub iPadOS w wersji 16.2 otwórz aplikację Dom i dotknij przycisk Więcej, aby wyświetlić listę domów.
  • Na iPhonie lub iPadzie zaproszonego użytkownika usuń domy, które nie mają akcesoriów. Stuknij dom, aby go wybrać, stuknij przycisk Więcej, wybierz Ustawienia domu, przewiń w dół i stuknij Usuń dom. Jeśli zaproszony użytkownik ma dom z akcesoriami, skontaktuj się ze Wsparciem Apple.
  • Uruchom ponownie iPhone’a lub iPada zaproszonego użytkownika i właściciela domu oraz uruchom ponownie wszystkie urządzenia Apple TV i HomePod w domu.
  • Na iPhonie lub iPadzie właściciela domu otwórz aplikację Dom i usuń wszystkie oczekujące zaproszenia dla zaproszonego użytkownika. Stuknij przycisk Więcej ,wybierz Ustawienia domu, stuknij imię i nazwisko gościa, a następnie stuknij opcję Anuluj zaproszenie.
  • Wyślij ponownie zaproszenie do współdzielenia kontroli nad domem do zaproszonego użytkownika.
  • Upewnij się, że zaproszony użytkownik zaakceptuje zaproszenie w ciągu 3 godzin, w przeciwnym razie zaproszenie wygaśnie. Jeśli zaproszenie wygaśnie, ponownie wykonaj kroki 3-5.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: MacRumors | Apple