Apple usuwa nową opcję aktualizacji Domu pod systemem iOS 16.2

Aplikacja Dom została przebudowana od podstaw, zapowiedziało Apple na WWDC22 – teraz możesz być szczęśliwy, jeśli nie zaktualizowałeś oprogramowania w aplikacji Dom pod iOS 16.2.

Konwersja Apple HomeKit do nowej architektury bazowej już nie jest dostępna!
Konwersja Apple HomeKit do nowej architektury bazowej już nie jest dostępna!

Wraz z wprowadzeniem uaktualnienia systemów operacyjnych iOS 16.2, iPadOS 16.2 i macOS Ventura 13.1 firma Apple wprowadziła nową architekturę bazową HomeKit dla aplikacji Dom (Home). Po problemach zgłaszanych przez pierwszych użytkowników firma obecnie całkowicie wycofała opcję aktualizacji. Nowa architektura aplikacji Dom zapewnia lepszą wydajność i niezawodność. Było to opcjonalne uaktualnienie, a użytkownicy otrzymywali tę opcję, gdy otwierali aplikację Dom po zainstalowaniu systemu iOS 16.2.

Nowa architektura bazowa inteligentnego domu HomeKit od Apple’a pod iOS 16.2 zadebiutowała z nieprzyjemnymi błędami

Apple nigdy nie szczegółowo opisał nowej architektury bazowej inteligentnego domu pod systemem iOS 16.2. Wspomniano tylko, że przyniosło to „poprawę wydajności i niezawodności akcesoriów w Twoim domu”. Była to również opcjonalna aktualizacja, dzięki której Apple umożliwił użytkownikom późniejsze przejście na nową architekturę.

Niestety, użytkownicy, którzy przełączyli się, nie mieli jak dotąd przyjemnych doświadczeń. Jak zauważył serwis MacRumors, użytkownicy zgłaszali, że ich akcesoria HomeKit utknęły w stanie „aktualizacji” lub „konfiguracji”, nie mogli zapraszać innych użytkowników, brakowało wsparcia dla niektórych urządzeń i nie tylko. Nie jest jasne, co jest przyczyną tych problemów.

W następstwie tych skarg firma Apple obecnie wycofała opcję aktualizacji architektury bazowej pod systemem iOS 16.2. Póki co nie ma już mieć opcji uaktualnienia w aplikacji Dom.

Nie można przywrócić starszej architektury bazowej aplikacji Dom

Po przejściu na nową architekturę nie ma możliwości powrotu do poprzedniej wersję. Tak więc, jeśli masz problemy z akcesoriami HomeKit po aktualizacji, niewiele możesz zrobić.

Firma Apple zaleca zaktualizowanie wszystkich urządzeń do najnowszej wersji systemu operacyjnego lub oprogramowania układowego przed uaktualnieniem do nowej architektury domowej. Możliwe, że niektóre urządzenia mają problemy ze zgodnością, a podstawowe zmiany prowadzą do tych problemów.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Apple | mMcRumors | CultofMac