Site icon mobiRANK.pl Przejdź do pełnej wersji

Dzisiaj są 30. urodziny SMS-a

Historia SMS-a zaczęła się równo 30 lat temu – od „Merry Christmas” wysłanego przez programistę z Vodafone.

Pierwszy SMS o treści „Merry Christmas” wysłany 3 grudnia 1992 roku

Choć wówczas architekci telefonii komórkowej nie planowali stworzenia czatu dla wszystkich, a raczej system wspierający komunikację techniczną, dzisiaj jest niezbędnym kanałem komunikacji w życiu i biznesie. Trzy dekady i miliony świątecznych wierszyków później okazuje się, że powoli wracamy do tych pierwotnych zamiarów. Nasze prywatne wiadomości przenoszą się do komunikatorów, za to zalety krótkich komunikatów coraz chętniej wykorzystuje biznes, urzędy czy organizacje. Nie oznacza to, że SMS znika z naszego życia, tylko podobnie jak radio czy zegarek, adaptuje się do nieco innej roli niż spełniał kiedyś. 

Historia SMS-a w SMS-owym skrócie 

Telefony sprzed paru dekad miały niewiele do zaoferowania w kwestii rozrywki. Ówczesnym nastolatkom musiały wystarczyć proste gierki, co sprawiło, że największą atrakcją komórki okazywało się właśnie SMS-owanie ze znajomymi. Dzięki temu dorosłych już millenialsów, mobilny czat to naturalna forma komunikacji, którą wiele osób preferuje w kontakcie z firmami. 

Jeśli kiedyś dostawaliśmy SMS nie od innej osoby, a od firmy, to zazwyczaj tą firmą był operator telefonii komórkowej. Innym biznesom zwyczajnie brakowało narzędzi, by efektywnie komunikować się tym kanałem. Dzisiaj SMS-y są nieodłączną częścią biznesu, stosowane bardzo szeroko, do kampanii marketingowych, przez wysyłki powiadomień, po kody jednorazowe do logowania.

Od czasu premiery iPhone’a w 2007 r. i powstania pierwszych mediów społecznościowych zaprojektowanych pod smartfony, rola SMS-a w naturalny sposób się zmieniła. Nowe platformy są bardziej interaktywne i bardziej przyjazne pod kątem interfejsu W biznesie wciąż docenianą cechą komunikacji SMS jest bezpośrednie dotarcie, fakt, że wiadomość nie znika w spamie i dociera do każdego niezależnie od wieku i urządzenia. Im bardziej życie będzie się cyfryzować, tym bardziej będzie potrzebne nam narzędzie, które jest jednocześnie masowe, osobiste i przede wszystkim działa.

— Maja Wiśniewska, Marketing Manager SMSAPI 

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: SMSAPI

Exit mobile version