Ranking serwisów VOD w Polsce (wrzesień 2022)

We wrześniu duże wzrosty odnotowały polskie platformy streamingowe Player, TVP VOD i Polsat Box Go, dzięki nowym programom w jesiennych ramówkach.

Ranking serwisów VOD i OTT w Polsce we wrześniu 2022 r.
Ranking serwisów VOD i OTT w Polsce we wrześniu 2022 r.

Ostanie badanie Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia przynosi nam kolejne wyniki odwiedzin i udziałów serwisów streamingowych VOD i OTT w Polsce. Jak wynika z danych, we wrześniu 2022 roku jesienne ramówki Playera, TVP VOD i Polsat Box Go wpłynęły na spore wzrosty odwiedzalności tych serwisów. Wzrosty odnotował także serwis Prime Video firmy Amazon, który wyprzedził Canal+ online.

Nieustannie liderem jest oczywiście Netflix z ponad 12,2 mln realnych użytkowników, co daje mu 41% zasięgu. To wciąż o 3 razy więcej niż kolejni konkurenci znajdujący się w zestawieniu. Imponujący jest czas, który użytkownicy spędzili w serwisie – w ciągu miesiąca średnio oglądano Netfliksa 5 godzin, 39 minut i 38 sekund.

Na kolejnych miejscach rankingu znalazły się, ze zbliżoną liczbą użytkowników, odpowiednio Disney+ (2. miejsce), HBO Max (3. miejsce) i Player (4. miejsce), których odwiedziło ponad 4 mln osób każdy. Daje to każdemu z nich zasięg na poziomie około 15% wśród dostępnych w Polsce serwisów VOD.

Na piątym miejscu uplasowała się kolejna globalna platforma Prime Video, która oferowana jest wszystkim którzy posiadają wykupiona subskrypcję Amazon Prime. We wrześniu serwis przyciągnął 3 mln polskich internautów (10,12% zasięgu) – każdego średnio na 46 minut i 59 sekund.

TVP VOD miał 3 mln użytkowników, 10,11% zasięgu oraz 2 godziny, 54 minuty i 54 sekund średniego czasu korzystania, co daje mu 6. miejsce. Tuż za nim, na 7. pozycji znalazł się Canal+ online z 2,57 mln internautów, 8,67% zasięgu oraz 1 godzinę, 36 minut i 40 sekund przeciętnego czasu korzystania. Polsat Box Go na 8. pozycji miał 2,51 mln użytkowników, 8,47% zasięgu oraz 2 godziny, 39 minut i 11 sekund średniego czasu korzystania.

Zestawienie zamykają polskie serwisy: WP, którego w kategorii streamingu wideo reprezentuje głównie platforma WP Pilot, zanotowała 2,41 mln użytkowników, 8,12% zasięgu oraz 48 minut i 19 sekund średniego czasu korzystania, a CDA Premium – 2,11 mln odwiedzających, 7,11% zasięgu oraz 34 minuty i sekundę przeciętnego czasu korzystania.

Wyniki odwiedzalności serwisów VOD w Polsce we wrześniu 2022 r. (badanie Gemius/PBI)

serwis (WWW + app)realni użytkownicyśredni czas (h:m:s)zasięg
Netflix12 211 8845:39:3841,13%
Disney+4 418 7122:29:3414,88%
HBO Max4 153 5181:54:4413,99%
Player4 140 8822:33:2213,95%
Prime Video3 005 7480:46:5910,12%
TVP VOD3 003 1562:54:5410,11%
Canal+2 574 0181:36:408,67%
Polsat Box GO2 515 2122:39:118,47%
WP2 409 9120:48:198,12%
CDA2 111 9940:34:017,11%

W zestawieniu brane są pod uwagę dane dotyczące użytkowników – czyli wszystkich internautów, którzy w ciągu miesiąca odwiedzili daną platformę, nawet jeśli zajrzeli na nią na krótko, np. po kliknięciu w reklamę.

Jeśli bralibyśmy pod uwagę średni czas korzystania, to zestawienie wyglądałoby następująco (w kolejności od najdłużej oglądanego): Netflix, TVP VOD, Polsat Box GO, Player, Disney+, HBO Max, Canal+, Wp, Prime Video i CDA.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Wirtualnemedia.pl