We wrześniu duże wzrosty odnotowały polskie platformy streamingowe Player, TVP VOD i Polsat Box Go, dzięki nowym programom w jesiennych ramówkach.
Ostanie badanie Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia przynosi nam kolejne wyniki odwiedzin i udziałów serwisów streamingowych VOD i OTT w Polsce. Jak wynika z danych, we wrześniu 2022 roku jesienne ramówki Playera, TVP VOD i Polsat Box Go wpłynęły na spore wzrosty odwiedzalności tych serwisów. Wzrosty odnotował także serwis Prime Video firmy Amazon, który wyprzedził Canal+ online.
Nieustannie liderem jest oczywiście Netflix z ponad 12,2 mln realnych użytkowników, co daje mu 41% zasięgu. To wciąż o 3 razy więcej niż kolejni konkurenci znajdujący się w zestawieniu. Imponujący jest czas, który użytkownicy spędzili w serwisie – w ciągu miesiąca średnio oglądano Netfliksa 5 godzin, 39 minut i 38 sekund.
Na kolejnych miejscach rankingu znalazły się, ze zbliżoną liczbą użytkowników, odpowiednio Disney+ (2. miejsce), HBO Max (3. miejsce) i Player (4. miejsce), których odwiedziło ponad 4 mln osób każdy. Daje to każdemu z nich zasięg na poziomie około 15% wśród dostępnych w Polsce serwisów VOD.
Na piątym miejscu uplasowała się kolejna globalna platforma Prime Video, która oferowana jest wszystkim którzy posiadają wykupiona subskrypcję Amazon Prime. We wrześniu serwis przyciągnął 3 mln polskich internautów (10,12% zasięgu) – każdego średnio na 46 minut i 59 sekund.
TVP VOD miał 3 mln użytkowników, 10,11% zasięgu oraz 2 godziny, 54 minuty i 54 sekund średniego czasu korzystania, co daje mu 6. miejsce. Tuż za nim, na 7. pozycji znalazł się Canal+ online z 2,57 mln internautów, 8,67% zasięgu oraz 1 godzinę, 36 minut i 40 sekund przeciętnego czasu korzystania. Polsat Box Go na 8. pozycji miał 2,51 mln użytkowników, 8,47% zasięgu oraz 2 godziny, 39 minut i 11 sekund średniego czasu korzystania.
Zestawienie zamykają polskie serwisy: WP, którego w kategorii streamingu wideo reprezentuje głównie platforma WP Pilot, zanotowała 2,41 mln użytkowników, 8,12% zasięgu oraz 48 minut i 19 sekund średniego czasu korzystania, a CDA Premium – 2,11 mln odwiedzających, 7,11% zasięgu oraz 34 minuty i sekundę przeciętnego czasu korzystania.
Wyniki odwiedzalności serwisów VOD w Polsce we wrześniu 2022 r. (badanie Gemius/PBI)
serwis (WWW + app) | realni użytkownicy | średni czas (h:m:s) | zasięg |
Netflix | 12 211 884 | 5:39:38 | 41,13% |
Disney+ | 4 418 712 | 2:29:34 | 14,88% |
HBO Max | 4 153 518 | 1:54:44 | 13,99% |
Player | 4 140 882 | 2:33:22 | 13,95% |
Prime Video | 3 005 748 | 0:46:59 | 10,12% |
TVP VOD | 3 003 156 | 2:54:54 | 10,11% |
Canal+ | 2 574 018 | 1:36:40 | 8,67% |
Polsat Box GO | 2 515 212 | 2:39:11 | 8,47% |
WP | 2 409 912 | 0:48:19 | 8,12% |
CDA | 2 111 994 | 0:34:01 | 7,11% |
W zestawieniu brane są pod uwagę dane dotyczące użytkowników – czyli wszystkich internautów, którzy w ciągu miesiąca odwiedzili daną platformę, nawet jeśli zajrzeli na nią na krótko, np. po kliknięciu w reklamę.
Jeśli bralibyśmy pod uwagę średni czas korzystania, to zestawienie wyglądałoby następująco (w kolejności od najdłużej oglądanego): Netflix, TVP VOD, Polsat Box GO, Player, Disney+, HBO Max, Canal+, Wp, Prime Video i CDA.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Wirtualnemedia.pl

Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.