Z aplikacji mobilnej Alior Banku – Alior Mobile korzysta już milion użytkowników mobilnych Alior Bank, którzy dziennie wykonują ponad 270 tys. transakcji.
Z aplikacji Alior Mobile korzysta już milion osób – to wzrost o 22 proc. w porównaniu z końcem 2021 roku. W samym październiku, za jej pośrednictwem wykonano ponad 8 mln transakcji, z których ponad połowa to płatności BLIKIEM. Aplikacja jest sukcesywnie rozbudowywana i dostosowywana do potrzeb klientów, co wpisuje się w strategię biznesową Alior Banku.
Zobacz też: Usługa „Moje rachunki” w Alior Mobile to szybsze kontrolowanie płatności
W 2. kwartale 2022 r. Związek Banków Polskich odnotował ponad 18 mln aktywnych użytkowników bankowości mobilnej. W porównaniu z analogicznym okresem w minionym roku, jest to wzrost o blisko 20 proc. Rosnące zainteresowanie cyfrowymi kanałami obserwuje również Alior Bank. Od końca 2021 r. liczba użytkowników korzystających z jego aplikacji mobilnej wzrosła z 823 tys. do 1 mln, czyli o 22 proc. Dziennie klienci banku wykonują już ponad 270 tys. transakcji za pośrednictwem Alior Mobile. W październiku br. było ich łącznie 8,38 miliona, z czego aż 54 proc. stanowiły płatności BLIKIEM.
Analiza tegorocznych danych dotyczących Alior Mobile pozwoliła na określenie zachowań i zwyczajów klientów. Najwięcej logowań użytkownicy wykonywali w poniedziałki, najmniej w niedzielę. Najbardziej aktywni byli natomiast w lipcu i wrześniu br. – w obu miesiącach odnotowano ponad 28 mln logowań. Rekordzista, na podstawie jednego identyfikatora CIF, zalogował się do systemu w sierpniu br. aż 10,4 tys. razy. Za pośrednictwem aplikacji mobilnej wykonywane są 3 operacje na sekundę.
Więcej niż aplikacja bankowa
Aplikacja mobilna Alior Banku dostępna jest do pobrania w sklepie Google Play oraz App Store. Aby ją aktywować, należy podać swój PESEL lub identyfikator klienta CIF, wprowadzić kod aktywacyjny i ustawić kod PIN. Do aplikacji można logować się kodem PIN, odciskiem linii papilarnych oraz skanem twarzy (dla systemów iOS). W ten sam sposób odbywa się autoryzacja operacji.
Użytkownicy aplikacji mają możliwość dopasowania jej do swoich potrzeb. W zakładce „Płatności i usługi” samodzielnie decydują o kolejności skrótów na ekranie swojego telefonu. Liczba ikonek dostosowywana jest do wielkości wyświetlacza – może być ich od 12 do 15. Dodatkowym udogodnieniem jest wybór motywu – klasycznego oraz ciemnego (tzw. dark mode). Innym rozwiązaniem umożliwiającym klientom personalizację jest także udostępniona ostatnio, jedyna taka na polskim rynku, funkcja Moje rachunki. Ułatwia ona opłacanie faktur i zarządzanie domowym budżetem.
Alior Mobile pozwala na bieżące śledzenie salda konta oraz historii zrealizowanych transakcji. Oprócz tego, posiada szereg usług dodatkowych, takich jak możliwość kupna biletów komunikacji miejskiej, automatyczna płatność za autostrady, czy płatności telefonem i BLIKIEM.
Aplikację „Alior Mobile” pobierzesz ze sklepów App Store i Google Play:
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Alior Bank