Serwis Amazon Music jest darmowy dla członków Prime w wybranych krajach, ale tylko w wersji z losowym odtwarzaniem utworów.
Firma Amazon ogłosiła, że biblioteka jej usługi przesyłania strumieniowego muzyki Amazon Music liczy 100 milionów utworów. Nowa propozycja darmowego dostępu, i bez reklam, do biblioteki serwisu oferuje losowe odtwarzanie utworów w albumach, ale bez możliwości wybrania konkretnego utworu. Wciąż można wykupić dostęp Music Unlimited, który w Polsce kosztuje 3,99 euro, ale biblioteka jest nieco uboższa, bo liczy ok. 75 mln utworów.
Nowy poziom powstał, aby nadal zachęcać klientów do subskrybowania Amazon Music Unlimited, aby uzyskać pełną kontrolę i dostęp do utworów, a nie tylko „stacji”. Cena dostępu w USA wynosi 8,99 USD. Wszyscy członkowie Amazon Prime w tym kraju otrzymują zatem dostęp do katalogu Amazon Music poprzez tasowanie wykonawców, albumów i list odtwarzania. Ale ten poziom nie pozwala na poproszenie Alexy, aby odtworzyła konkretną piosenkę z serwisu.
W tym celu trzeba uaktualnić do subskrypcji Amazon Music Unlimited. Pozunięcie Amazon Music również skutecznie zamienia rodzaj darmowego dostępu do biblioteki utworów serwisu streamingowego – w odróżnieniu od Spotify, który za losowy dostęp oczekuje od użytkowników wysłuchiwania krótkich reklam.
W Polsce Amazon Prime kosztuje 10,99 zł miesięcznie, albo 49 zł za rok. W tej cenie użytkownicy otrzymują darmową dostawę z zakupami na Amazonie, dostęp do serwisu Prime Video ioraz Prime Gaming. Jest to znacznie niższa cena, niż na przykład w USA. Niewiadomo, czy usługa muzyczna w Polsce rozszerzy dostęp do darmowego planu, nawet z oferowanymi ograniczeniami.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Amazon