Inflacja, wojna na Ukrainie i globalne zawirowania nie są straszne gigantowi z Cupertino – firma ponownie bije rekordy przychodów za 3 kwartał tego roku.
Pomimo silnych przeciwności w postaci ograniczeń podaży, problemów inflacyjnych i wojny na Ukrainie, Apple odnotowało najwyższe w historii przychody za kwartał kończący się we wrześniu 2022 roku. Firma osiągnęła nieco lepsze niż oczekiwano wyniki. Pomimo braku oczekiwań co do sprzedaży iPhone’a i usług, przychody Apple’a wzrosły o 8 procent z 83,4 miliarda dolarów do 90,1 miliarda dolarów w czwartym kwartale fiskalnym (3. kwartale roku), podczas gdy zysk netto wzrósł nieznacznie z 20,6 do 20,7 miliarda dolarów.
Działalność usługowa Apple’a spadła do jednocyfrowego wzrostu po raz pierwszy od 2015 roku, nie osiągając wartości 20 miliardów dolarów, na które patrzyli analitycy. Przychody z usług w wysokości 19,2 miliarda dolarów były wciąż rekordowe we wrześniu, ponieważ liczba płatnych subskrypcji wzrosła do 900 milionów we wszystkich usługach.
Przychody ze sprzedaży iPhone’a wzrosły o 10 procent rok do roku do 42,6 miliarda dolarów, a prezes Tim Cook zauważył, że dostępność nowo wypuszczonych telefonów iPhone 14 Pro i Pro Max jest ograniczona od czasu wprowadzenia na rynek w połowie września.
„Chcę przyznać, że wciąż żyjemy w bezprecedensowych czasach” – powiedział Cook podczas telekonferencji z inwestorami. „Od wojny w Europie Wschodniej po Covid-19, od katastrof klimatycznych na całym świecie po coraz trudniejsze środowisko gospodarcze, wielu ludzi i wiele miejsc zmaga się z problemami. Klienci radzą sobie z wyzwaniami, dzięki narzędziom do napędzania postępów dla siebie i swoich społeczności”.
Jak pokazuje powyższy wykres serwisu Statista, iPhone odpowiadał za prawie połowę przychodów Apple’a w ostatnim kwartale, a usługi firmy były drugim co do wielkości składnikiem ogólnej sprzedaży ze znaczną marżą.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Apple | Statista