We wtorek 25 października 2022 roku Apple wprowadzi więcej reklam do sklepu App Store na prawie wszystkich terytoriach, w tym miejsca docelowe reklam na karcie Dzisiaj.
Pierwsze doniesienia o większej ilości reklam w sklepie App Store pojawiło się już we wrześniu. Apple podobno zaczął kontaktować się z programistami, powiadamiając ich, że nowe spoty reklamowe pojawią się od wtorku 25 października 2022 roku. Reklamy pojawią się w regionalnych sklepach z aplikacjami we wszystkich krajach, w których firma prowadzi działalność, z wyjątkiem Chin.
Zobacz również: Najpopularniejsze aplikacje mobilne w Polsce we wrześniu 2022 roku
„Dzięki reklamie na karcie Dzisiaj Twoja aplikacja może pojawiać się w widocznym miejscu na pierwszej stronie App Store’a — dzięki czemu jest jedną z pierwszych treści, które użytkownicy widzą, rozpoczynając wizytę w App Storze” — czytamy na stronie Apple’a poświęconej umieszczaniu reklam w sklepie App Store.
To pierwszy raz, kiedy programiści będą mogli wyświetlać reklamy na karcie Dzisiaj, która do tej pory wyświetlała wyłącznie treści wybrane przez redakcję App Store’a, bez żadnego płatnego umieszczania. A dzięki sekcji „Możesz też polubić” programiści będą mogli teraz promować swoje aplikacje na stronach produktowych innych aplikacji.
Reklamy w App Storze były wcześniej ograniczone do wyników wyszukiwania opartych na słowach kluczowych i sekcji „Sugerowane” na karcie Wyszukaj. Dzięki reklamom na karcie Dzisiaj i sekcji „Możesz też polubić”, App Store będzie teraz oferować łącznie cztery opcje reklamowe. Apple po raz pierwszy ogłosiło plany rozszerzenia swojej oferty umieszczania reklam w App Store w lipcu.
Najnowsze spoty reklamowe będą ogólnym rozszerzeniem możliwości reklamowej aplikacji w sklepie App Store. W sierpniu poinformowano, że zespół pracujący nad reklamami chce podnieść zarobki z 4 miliardów dolarów rocznych przychodów do liczby dwucyfrowej.
W sierpniu Mark Gurman z Bloomberg powiedział, że Apple chce w przyszłości prawie potroić swoje obecne przychody z reklam do co najmniej 10 miliardów dolarów rocznie. Oprócz App Store’a, Gurman powiedział, że Apple planuje wprowadzić reklamy w wynikach wyszukiwania w Apple Maps w przyszłym roku, podczas gdy tradycyjne banery reklamowe są już wyświetlane w aplikacjach Apple News i Giełda.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Macrumors | Apple