Startuje kampania edukacyjna T-Mobile „Pewni w sieci”

Polacy będą mogli poczuć się bezpieczniej w internecie, a T-Mobile ma im w tym pomóc poprzez kampanię edukacyjną „Pewni w Sieci”.

T-Mobile „Pewni w sieci”

W ostatnich latach wiele sfer naszego życia przeniosło się do przestrzeni wirtualnej. To w niej coraz częściej pracujemy, kształcimy się, załatwiamy sprawy urzędowe i łączymy się z przyjaciółmi. Sieć to dziś spora część naszego życia. Jednocześnie z badań wynika, że aż 80% Polaków nie potrafi ocenić, czy odwiedzana przez nich strona jest bezpieczna. Z tego powodu T-Mobile zdecydowało się na stworzenie ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Pewni w sieci”. Dzięki niej każdy, niezależnie od wieku i kompetencji cyfrowych – będzie mógł poczuć się w internecie pewnie i bezpiecznie. Kampanię „Pewni w sieci” patronatem medialnym objęła Wirtualna Polska.

Zobacz też: T Phone 5G smartfon od operatora T-Mobile

Mieszkańcy bloków i podmiejskich domków, seniorzy i uczniowie szkolni, zwolennicy kawy z mlekiem i miłośnicy czarnego espresso – jesteśmy różni, ale wszyscy spędzamy czas w internecie. Sieć nas łączy i pozwala na swobodę działania. Jej niezwykły potencjał pozwala nam osiągać kolejne cele, jednak bywa, że stanowi także narzędzie dla internetowych przestępców. A ci, wraz z dynamicznym rozwojem wirtualnego świata, stają się coraz bardziej aktywni.

Tylko w 2021 roku Polska zajęła 5. miejsce pod względem narażenia na próby łamania haseł do komputerów osób pracujących zdalnie. O szybkim wzroście liczby incydentów cybernetycznych świadczy także wskaźnik dotyczący ataków phishingowych, których w całym 2021 roku było o 196% więcej niż w roku 2020. Tymczasem 4 na 5 Polaków nadal nie ma wystarczającej wiedzy, aby ocenić, czy odwiedzana przez nich strona jest bezpieczna. Statystyki jasno wskazują – każdy z nas prędzej czy później natknie się na internetowego oszusta, nie wszyscy możemy jednak sobie z taką sytuacją poradzić.

Poruszone w kampanii zagadnienia obejmują najpowszechniejsze zagrożenia w cyberprzestrzeni, takie jak phishing, smishing, spoofing czy dezinformacja i fake newsy. Inicjatywa omawia ponadto tematy ochrony danych i prywatności w sieci, bezpiecznych zakupów online, silnych haseł, socjotechnik oraz bezpiecznych urządzeń. Na akcję edukacyjną składa się m.in. cyberkurs w formie sześciu krótkich filmów edukacyjnych, prowadzony przez popularyzatora nauki Karola Wójcickiego, w którym rozmawia on z ekspertami o rozmaitych aspektach cyberbezpieczeństwa. Są nimi Adam Haertle, redaktor portalu ZaufanaTrzeciaStrona.pl, Renata Kania, która jest specjalistką ds. bezpieczeństwa w T-Mobile, Piotr Stanisławski, współtwórca strony i kanału na YouTube Crazy Nauka, dr Sylwia Gliwa, ekspertka w obszarze dezinformacji, Dorota Głowacka z Fundacji Panoptykon, a także Paweł Dobrzański, zajmujący w T-Mobile stanowisko dyrektora ds. bezpieczeństwa. 

Dziś swoją premierę ma pierwszy odcinek cyberkursu, w którym Adam Haertle wyjaśnia zasady tworzenia bezpiecznych haseł:

Odcinki będą odsłaniane raz w tygodniu, co środę, na stronie projektu pewniwsieci.pl, jak również na oficjalnym kanale YouTube T-Mobile Polska.

Na stronie projektu znaleźć można również serię artykułów edukacyjnych. Wszystkie materiały w obrębie kampanii „Pewni w Sieci” łączy przystępny sposób przekazywania treści, zrozumiały dla każdego.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: T-Mobile Polska