Teraz w Google na smartfonie łatwiej zidentyfikujesz witrynę

W wynikach wyszukiwania Google’a pojawiają się teraz dodatkowe informacje kontekstowe pochodzące z wyświetlanych witryn.

Nowy sposób wyświetlania wyników wyszukiwania Google na smartfonach
Nowy sposób wyświetlania wyników wyszukiwania Google na smartfonach

Szacuje się, że Google przetwarza średnio 8,5 miliarda zapytań dziennie. Ludzie korzystają z wyszukiwarki Google, szukając absolutnie wszystkiego, od drobnych, codziennych tematów po większe, bardziej skomplikowane wyszukiwania. Firma stale udoskonala swój główny produkt, kładąc szczególny nacisk na dodanie jak najwięcej informacji kontekstowych do wyników wyszukiwania — zwłaszcza w dzisiejszych czasach, w których dezinformacja i fałszowanie witryn są na porządku dziennym. W tym celu firma dokonała niewielkiej, ale znaczącej zmiany w sposobie wyświetlania wyników wyszukiwania na smartfonie.

Może Cię zainteresować również: Google da Ci znać, gdy wyniki wyszukiwania mogą być niewiarygodne!

Google ogłosiło zmianę zarówno na swoim głównym blogu, jak i na blogu Search central. Jeśli wyszukasz coś w telefonie, wszystkie wyniki wyszukiwania będą wyświetlać nazwę witryny w widocznym miejscu nad tytułem wyniku z hiperłączem. Wyświetli zarówno nazwę witryny powiązanej z tym wynikiem, jak i logo tej witryny, dzięki czemu będziemy w stanie lepiej zidentyfikować źródło na pierwszy rzut oka, zamiast mrużyć oczy na adres URL.

Te zmiany obowiązują od kilku tygodni, ale ogłoszenie Google’a powinno oznaczać, że zaczną być udostępniane wszystkim. Ta zmiana będzie dotyczyć zarówno standardowych wyników wyszukiwania, jak i sponsorowanych. W przypadku tych ostatnich słowo „Sponsorowane” będzie również umieszczone w widocznym miejscu.

Sposób wyświetlania wyników wyszukiwania przed tą zmianą był identyczny z tym, jak wyglądają obecnie na komputerze. W przypadku niektórych wyników witryna, z której pochodzi wynik wyszukiwania, nie jest od razu zrozumiała dla wszystkich. Dzięki tej zmianie możesz wyraźniej wiedzieć, jaką witrynę odwiedzasz. Jest to bardziej przydatne w przypadku treści sponsorowanych, ponieważ pomaga użytkownikom wyraźniej identyfikować reklamy i ich źródła.

Nazwa witryny w wynikach wyszukiwania Google
Nazwa witryny w wynikach wyszukiwania Google

Schemat wyświetlanej informacji wygląda teraz następująco:

[favikona] Nazwa witryny

 https://adres.witryny

TYTUŁ wyszukanej strony internetowej

Metadescripction lub fragment tekstu pobrany ze strony internetowej. Dodatkowo mogą pojawić się dodatkowe elementy, takie jak zdjęcia lub dane strukturyzowane.

Ta zmiana jest teraz udostępniana użytkownikom, ale jeśli jeszcze jej nie masz, upewnij się, że Twoja aplikacja Google jest w pełni zaktualizowana. Jeśli wciąż nie widzisz zmian, być może trzeba będzie po prostu poczekać. Możesz wystawić opinię na temat tej funkcji na stronie Google’a.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Google | Android Police