Nawet w USA mało kto korzystał ze Stadii

Stadia Google’a nie przebiła się nawet w świadomości Amerykanów – nie dziwi więc, że gigant postanowił zamknąć swoją usługę.

Udział usług subskrypcji gier w chmurze w USA (2022) | badanie Statista

Niecałe trzy lata po uruchomieniu w listopadzie 2019 roku Google zamyka swoją usługę gier w chmurze Stadia – będzie dostępna dla użytkowników do 18 stycznia 2023 roku. Pomimo przybycia w samą porę na boom gier wideo, który został rozpalony przez pandemię Covid-19, usługa nigdy nie zyskała popularności wśród konsumentów, ponieważ gry w chmurze jeszcze nie osiągnęły pełnego potencjału.

Może Cię zainteresować również: Mniej niż 1% subskrybentów Netflixa chce grać w jego gry mobilne

Zgodnie z wynikami Global Consumer Survey Statista, Stadia nie dogoniła innych usług subskrypcji gier zarówno pod względem rozpoznawalności, jak i użytkowania. Spośród próby 1244 dorosłych Amerykanów ankietowanych między marcem a lipcem 2022 roku tylko 29 proc. słyszało o Stadii, a zaledwie 3 proc. korzystało z tej usługi w ciągu ostatnich 12 miesięcy. To spora porażka w porównaniu z bardziej tradycyjnymi subskrypcjami PlayStation Plus i Xbox Game Pass, które znało 63 proc. respondentów.

„Podejście Stadia do strumieniowego przesyłania gier dla konsumentów opierało się na silnych podstawach technologicznych, ale nie zyskało na popularności wśród użytkowników, jakiej się spodziewaliśmy, więc podjęliśmy trudną decyzję o rozpoczęciu likwidacji naszej usługi przesyłania strumieniowego Stadia” – napisało Google we wpisie na swoim blogu.

W chwalebnym geście wdzięczności wobec pierwszych użytkowników i użytkowników Stadia, Google zwróci pieniądze za wszystkie zakupy sprzętu Stadia dokonane w Google Store, a także wszystkie zakupy gier i dodatki dokonane w sklepie Stadia.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Statista