Glovo jest już w ponad 170 polskich miastach

Mieszkańcy już ponad 170 miast w Polsce mają dostęp do restauracji i sklepów w Glovo, które rozpoczęło działalność na naszym rynku 3 lata temu.

Glovo dostępne jest już w ponad 170 polskich miastach (45% populacji kraju)
  • Tylko w ciagu ostatniego miesiąca Glovo rozpoczęło działalność w 13 miastach
  • Glovo otwiera średnio w 1 nowe miasto tygodniowo
  • Glovo jest już dostępne dla ponad 45% populacji Polski
  • Do końca roku Glovo może być największą pod względem zasięgu platformą w Polsce

W ciągu ostatnich 3 lat firma otwierała średnio 1 miasto tygodniowo. W ten sposób Glovo, aplikacja łącząca sklepy, restauracje, użytkowników i kurierów, dociera już do ponad 45% mieszkańców Polski oraz 75% mieszkańców polskich miast. W ten sposób Glovo jest aktualnie najszybciej rozwijającą się aplikacją w sektorze delivery. Wizją Glovo jest zapewnienie mieszkańcom miast wszystkiego czego potrzebują w szybki i łatwy sposób. Dlatego platforma od początku swojej działalności w Polsce cały czas otwiera się w kolejnych miastach, rozszerzając swoją działalność i docierając do kolejnych osób. Aktualnie w Polsce w miastach żyje 60% populacji kraju, a Glovo dociera już do 75% z nich.

Zobacz także: Glovo podsumowało pierwszy rok w Polsce

Rozpoczynając działalność w nowych miastach Glovo od razu oferuje swoim użytkownikom dostęp do kilku restauracji, zarówno popularnych sieci fast-food, jak i lokalnych, znanych knajp. Z kolei partnerzy, którzy chcą dołączyć do Glovo, mogą liczyć na rozbudowaną logistykę, pełne wsparcie w przygotowaniu oferty na platformie i doradztwo w zakresie sprzedaży i promocji. 

Nie tylko miasta – rośnie także liczba oraz różnorodność partnerów

Oprócz miast, cały czas rośnie także liczba partnerów Glovo, którzy udostępniają swoje usługi na platformie. Niedawno Glovo przekroczyło granicę 10 000 aktywnych partnerów z różnych kategorii. Użytkownicy, oprócz jedzenia i zakupów spożywczych, mogą zamawiać coraz więcej zróżnicowanych produktów – kosmetyki, kwiaty, słodycze, artykuły papiernicze i wiele innych, co sprawia, że Glovo jest już aplikacją multi-category. 

Digitalizacja małych i średnich przedsiębiorstw w małych i średnich miastach

Dołączenie do Glovo i rozpoczęcie działalności e-commerce, to dla wielu restauracji czy firm fundamentalna zmiana. Z globalnych badań platformy wynika, że dla 40% małych i średnich firm, Glovo to pierwszy kanał sprzedaży online. Jednocześnie,, jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2021”, 77% internautów kupuje online. Rok wcześniej odsetek ten wynosił 73%, a w 2019 r. 62%. Wymusza to na sprzedawcach tworzenie nowych kanałów sprzedaży, często wykraczających poza standardowy sklep w sieci oraz rozbudowanej floty kurierów. Dzięki Glovo, lokalne restauracje i sklepy mogą łatwo rozpocząć sprzedaż online, dotrzeć do nowych klientów i skorzystać z kurierów świadczących usługi przez aplikację –  szybko digitalizując swój biznes.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Glovo