Empik powiększa ofertę reklamową i zestaw narzędzi promocyjnych dla Partnerów w swoim środowisku online, dzięki nowej usłudze Empik Ads.
Usługa Empik Ads umożliwia Sprzedawcom, Dostawcom, Producentom i Agencjom prowadzenie samodzielnych kampanii reklamowych na Empik.com w dwóch opcjach: Produkt sponsorowany oraz Marka sponsorowana. Opłata jest pobierana w modelu CPC (cost per click) a reklamodawca może ustawiać kampanie pod określone parametry budżetowe.
Zobacz także: TVN będzie nadawał spersonalizowane reklamy Addressable TV
Reklama w internecie to najszybciej rozwijający się segment rynku. Wydatki firm na kampanie w sieci rosną z roku na rok. W 2021 roku rynek reklamy cyfrowej w Polsce wzrósł o 20%, osiągając poziom ponad 6 mld zł [1]. Coraz bardziej liczą się na nim platformy e-commerce – jak szacują eksperci w 2022 roku osiągną one 12% udziału w ogólnych wydatkach na reklamę digital w Polsce [2]. Na ofertę reklamową stawia również jeden z czołowych polskich e-sklepów, który od 2017 roku jest markeplace’em (EmpikPlace).
Blisko 30% polskich internautów w zasięgu www i aplikacji łącznie, średnio 32 mln wizyt na stronie miesięcznie, najlepiej oceniana aplikacja zakupowa w Polsce – Empik to ścisła czołówka polskiego e-handlu i marketplace z ponad 5 mln ofert od Sprzedawców zewnętrznych w 20 różnych kategoriach, w tym Dom i Ogród, Zdrowie i Uroda, Mama i Dziecko, Elektronika, Sport, Motoryzacja czy Supermarket. – Mamy bardzo duży potencjał jako kanał mediowy i przestrzeń reklamowa dla Partnerów Biznesowych. Dlatego zdecydowaliśmy się uruchomić zautomatyzowany, samoobsługowy system Empik Ads – mówi Artur Malinowski, CMO w Empiku.
Z tego narzędzia do zarządzania kampaniami reklamowymi w modelu self-service mogą już korzystać Sprzedawcy, Producenci i Dystrybutorzy, którzy oferują swoje artykuły na EmpikPlace.
Wsparcie sprzedaży
Empik Ads oferuje dwa formaty działań: Produkt sponsorowany i Marka sponsorowana.
Pierwszy pakiet gwarantuje dotarcie do użytkowników, którzy są etapie poszukiwania produktu, ale jeszcze nie podjęli decyzji zakupowej. Umożliwia kontekstowe wyróżnienie wystawionej oferty w wynikach wyszukiwania (po wpisaniu frazy/na podstawie słów kluczowych) – produkty wyświetlane są na liście ofert na pierwszej i co siódmej pozycji. Produkt jest opisany dyskretnym wskazaniem: Sponsorowane.
Z kolei Marka sponsorowana to pakiet reklamowy przygotowany specjalnie dla Producentów i Sprzedawców, którzy chcą zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, sklepu bądź oferowanych produktów. Reklama graficzna wyświetla się nad wynikami wyszukiwania m.in. na podstawie słów kluczowych i składa się z grafiki (np. logo sklepu), krótkiego hasła/opisu oraz min. 3 wskazanych produktów i jest oznaczona określeniem: Sponsorowane.
Przejrzysty system rozliczeń
Empik Ads opiera się na modelu CPC (cost per click). Reklamodawca płaci więc nie za samo wyświetlenie, tylko za kliknięcie w reklamę produktu lub marki sponsorowanej. Działa tu mechanizm bidowania/licytacji stawek – Sprzedawca sam decyduje, ile chce zapłacić za klik i jaki maksymalny budżet przeznaczy na kampanię: za dzień lub za cały okres działań. To rozwiązanie daje ponadto Reklamodawcom szerokie narzędzia analityczne i umożliwia bieżące monitorowanie wyników i podejmowanie decyzji o dalszych krokach.
Przedstawiciele Empiku podkreślają, że Empik Ads i wykorzystanie potencjału oraz skali online’u to dopiero początek. Reklamodawcy mogą liczyć na kompleksową ofertę. – Naszą siłą i przewagą rynkową jest całe wielokanałowe środowisko: obok sklepu www i czołowej aplikacji zakupowej w Polsce czy usług subskrypcyjnych, to także sieć ponad 320 nowoczesnych salonów Empik i sklepów Papiernik by Empik. Nasza oferta reklamowa wykorzystuje placementy we wszystkich kanałach i opiera się na multichannelowych danych – tłumaczy Artur Malinowski.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Empik