Jak radzą sobie polskie firmy sprzedające na Amazonie?

Polskie małe i średnie przedsiębiorstwa sprzedające na Amazonie – w 2021 było ich ponad 3,5 tys. i zyskało dostęp do milionów klientów.

W 2021 roku polskie małe i średnie przedsiębiorstwa sprzedały za pośrednictwem Amazon 25 mln produktów i stworzyły 12 tysięcy miejsc pracy, łącznie osiągając sprzedaż eksportową o wartości ponad 750 mln euro. Amazon opublikował raport na temat polskich firm sprzedających na Amazon. W 2021 roku polskie małe i średnie firmy sprzedały tu 25 mln produktów, w porównaniu z 15 mln w roku poprzednim oraz stworzyły ponad 12 tys. miejsc pracy w Polsce. Łączna wartość ich sprzedaży eksportowej wyniosła ponad 750 mln euro, a średnia —200 tys. euro.

Przeczytaj także: Kindle Scribe, Echo Dot 5 i inne nowości od Amazona

  • 3,5 tys. polskich MŚP sprzedaje na Amazon – to ponad 40% więcej niż w ubiegłym roku.
  • W 2021 r. polskie MŚP sprzedały na Amazon 25 mln produktów (średnio ponad 50 produktów na minutę).
  • Średnia wartość sprzedaży na Amazon wygenerowana przez polskie MŚP wyniosła w 2021 r. ponad 200 tys. euro.
  • Ponad 800 polskich MŚP osiągnęło sprzedaż na poziomie 100 tys. €, co oznacza wzrost o 40% rok do roku.
  • 60 polskich MŚP po raz pierwszy przekroczyło próg 1 mln euro sprzedaży w 2021 r.
  • W 2021 r. polskie MŚP sprzedające na Amazon wyeksportowały produkty o wartości 750 mln €, co oznacza wzrost o ponad 25% rok do roku. Zapewniamy im możliwość sprzedaży w 21 serwisach i dotarcie do klientów z ponad 200 krajów i terytoriów.

W 2021 roku Amazon zainwestował w Europie 3,4 mld euro, aby wzmacniać relacje, dzięki którym również polskie małe i średnie firmy sprzedające na Amazon zyskują dostęp do setek milionów osób i z powodzeniem prowadzą sprzedaż w sklepach Amazon, zapewniając przy tym klientom wiele korzyści i doskonałe doświadczenia zakupowe. Amazon nieustannie poszukuje innowacyjnych rozwiązań z myślą o małych i średnich firmach oraz współpracuje z nimi na rzecz wartościowej i inkluzywnej społeczności, zapewniającej wyjątkowe możliwości rozwoju.

W 2021 r. 3 500 polskich małych i średnich firm sprzedawało swoje produkty za pośrednictwem Amazon, zarówno lokalnie, jak i za granicą. Celem giganta jest zapewnienie MŚP narzędzi, usług (w tym logistyki), które pomogą im zbudować silne, międzynarodowe biznesy w długim okresie. Umieszczając swoje produkty w polskim sklepie Amazon, przedsiębiorcy mogą automatycznie udostępniać je klientom w 7 sklepach Amazon w Europie i Wielkiej Brytanii.

Infografika: Polskie MŚP sprzedające na Amazonie (statystyki za 2021 rok)
Infografika: Polskie MŚP sprzedające na Amazonie (statystyki za 2021 rok)

Dodatkowo, dzięki programowi Fulfillment by Amazon (FBA), Amazon dba o realizację zamówień małych i średnich firm. W FBA Amazon przechowuje, odbiera, pakuje i dostarcza produkty klientom, jak również zapewnia obsługę klientów i proces zwrotów. Przy minimalnych kosztach i ryzyku, FBA umożliwia przedsiębiorstwom skalowanie biznesu i pozwala skupić się na ich głównej działalności i rozwoju produktów.

Sprawdź raportem dotyczący polskich małych i średnich przedsiębiorstw sprzedających na Amazonie: 

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Amazon Polska