iPhone firmy Apple jest obecnie najpopularniejszym modelem telefonu wśród amerykańskich posiadaczy smartfonów.
Jednym z najbardziej kultowych momentów technologicznych XXI wieku jest Steve Jobs w swoim charakterystycznym czarnym golfie, trzymający małe urządzenie: iPhone’a. Od czasu tego wprowadzenia na konferencji Macworld w San Francisco w 2007 roku iPhone stał się globalnym fenomenem, sprzedając się w ponad 1,2 miliarda egzemplarzy na całym świecie.
Dziś rynek smartfonów to bardzo konkurencyjna przestrzeń. W skali globalnej iPhone zdobył przyzwoite 16% rynku smartfonów. W USA jednak iPhone zdołał podbić serca i umysły większej liczby konsumentów. Nowe dane z Counterpoint Research (za pośrednictwem Financial Times) wskazują, że iPhone’y stanowią teraz 50% ogólnej bazy użytkowników korzystających ze smartfonów w Stanach Zjednoczonych.
Biorąc pod uwagę mnóstwo marek smartfonów dostępnych dla amerykańskich konsumentów – i wiele w niższych cenach – co sprawia, że ta marka jest tak popularna?
Eksperci wskazują na wiele powodów, dla których flagowe urządzenie Apple’a osiąga lepsze wyniki w USA w porównaniu z innymi rynkami. Apple ma najwyższą lojalność wobec marki spośród wszystkich głównych producentów smartfonów. 9 na 10 użytkowników iPhone’a w USA planuje zakup iPhone’a jako kolejnego urządzenia.
iPhone amortyzuje się także wolniej niż inne urządzenia. Ogólnie rzecz biorąc, konsumenci w USA mają mniejszą wrażliwość cenową niż konsumenci w wielu innych krajach. Apple wypowiada się głośno w swoich komunikatach dotyczących ochrony prywatności i danych użytkowników, a ta wiadomość wydaje się rezonować wraz z konsumentami. Warto zagłębić się w ten ostatni punkt bardziej szczegółowo.
Wygranie wojny o prywatność
Ochrona danych osobowych i cyberbezpieczeństwo stały się głównymi problemami w ostatnich latach, a Apple nadał bezpieczeństwu priorytet. Oczywiście naruszenia bezpieczeństwa mogą występować i zdarzają się, niezależnie od używanego urządzenia. Niedawne badanie przeprowadzone przez Beyond Identity wskazuje, że użytkownicy iPhone’a rzadziej padali ofiarą naruszeń bezpieczeństwa i częściej odzyskiwali dane w przypadku naruszenia.
Badanie wskazuje również, że użytkownicy iPhone’a rzadziej byli narażeni na naruszenie wrażliwych danych, takich jak zdjęcia i filmy, informacje o kartach kredytowych, hasła i dane osobowe.
Apple pozycjonuje swoje urządzenia jako bezpieczne i prywatne – kampania „Prywatność. To iPhone”. rozpoczęła się w 2019 roku, a ostatnio Apple umieścił branżę brokerów danych na celowniku dzięki nowej serii spotów reklamowych.
Mówiąc najprościej: niezależnie od tego, czy iPhone jest bezpieczniejszy niż inne urządzenia, Apple wykorzystał swoją siłę marketingową, aby wpłynąć na opinię publiczną w czasach, gdy Amerykanie koncentrują się na prywatności. I biorąc pod uwagę liczbę użytkowników w USA, ta strategia wydaje się opłacać.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Counterpoint Research | Visual Capitalist