Po roku na Shopee działa już 53 tys. polskich sprzedawców

Niemalże rok temu wywodząca się z Singapuru platforma zakupowa Shopee zadebiutowała na polskim rynku e-commerce.

Pudełko Shopee

Od tego czasu firma systematycznie, dzięki comiesięcznym kampaniom sprzedażowym, chwytliwym reklamom telewizyjnym i dużemu wsparciu dla sprzedawców, rozwija swoje zasięgi zarówno wśród konsumentów jak i firm, które za jej pośrednictwem oferują swoje produkty. W 2021 roku Shopee było najpopularniejszą aplikacją sprzedażową na świecie, zaś w Polsce w ciągu roku aplikacja została pobrana już ponad 7,5 miliona razy. Od początku wejścia na nasz rynek na platformie zarejestrowało się już ponad 53 tysiące polskich firm, które z powodzeniem rozwijają swoją sprzedaż online. 

Pierwszym sprzedanym na Shopee.pl produktem w historii był chip LED w cenie 9 zł. Choć od tego czasu właśnie mija zaledwie rok, platforma na dobre zagościła w świadomości Polaków. Doświadczenie z globalnych rynków Shopee łączy zawsze z lokalizowaniem swojej oferty: jej kampanie sprzedażowe, okazje dnia czy inne działania marketingowe, są dopasowane do preferencji i oczekiwań  lokalnych konsumentów.

Na polskim rynku głośnym echem odbijają się kampanie reklamowe platformy, w których za każdym razem rozbrzmiewają dobrze znane hity muzyczne. Pierwsza reklama telewizyjna Shopee, która wzbudziła gorące emocje, w ciągu zaledwie jednego dnia zanotowała 10 mln odsłon online i stała się viralem z wieloma kreatywnymi adaptacjami.

Po roku swojej działalności w Polsce, we wrześniu 2022 r., Shopee wystartowało z największą dotychczasową kampanią sprzedażową, 9.9 Dzień Super Zakupów, której towarzyszy muzyka gwiazdora muzyki rock polo Sławomira, pierwszego ambasadora marki Shopee w Polsce.

Sieć lokalnych sprzedawców 

Model biznesowy Shopee zakłada systematyczne  budowanie sieci sprzedawców – co istotne, nie tylko z zagranicznych rynków, ale przede wszystkim – firm lokalnych, działających na danym rynku. Misją Shopee jest wspieranie rozwoju gospodarki cyfrowej, między innymi poprzez umożliwianie firmom bezproblemowego, prostego rozpoczęcia sprzedaży internetowej – mówi Michał Tykarski, Business Development Director w Shopee. 

W tym celu na platformie bezpłatnie dostępne jest Centrum Edukacji Sprzedawcy, zawierające materiały
o różnym stopniu zaawansowania – przeznaczonych zarówno dla osób, które nigdy wcześniej nie prowadziły sprzedaży online, jak i bardziej doświadczonych sprzedawców. Na podobnej zasadzie działa uruchomiony niedawno kanał na YouTube – Shopee Masters, gdzie dostępne są materiały eksperckie
i webinary dotyczące prowadzenia sprzedaży na platformie, skutecznego promowania i rozwijania swojego biznesu online.

Udział we wszystkich webinarach organizowanych przez ekspertów Shopee jest bezpłatny. Ponadto od samego początku współpracy z platformą każdy sprzedawca dostaje dostęp do Centrum Sprzedawcy Shopee, które pomaga zarządzać wszystkimi operacjami w sklepie – począwszy od wystawiania ofert, przez zarządzanie płatnościami, aż do realizacji przesyłek dzięki Zintegrowanej Logistyce Shopee. Tego rodzaju dostęp w czasie rzeczywistym pozwala podejmować sprzedawcom trafne i elastyczne decyzje biznesowe. 

W efekcie tych działań do Shopee każdego dnia dołączają kolejni polscy sprzedawcy – w ciągu minionego roku na platformie zarejestrowało się już ponad 53 tysiące polskich firm, które obecnie mają ponad 15 milionów aktywnych ofert. Najaktywniejsi zauważają szybkie wzrosty sprzedaży: przykładowo, podczas trwającej kampanii 9.9 najlepsi sprzedawcy z kategorii FMCG zanotowali średnio 2-3-krotny wzrost liczby zamówień. Wiele polskich firm, w ciągu roku działania platformy w Polsce, odniosło wiele sukcesów i znacząco się rozwinęło. Jeden z lokalnych sprzedawców, współpracujących z Shopee od listopada ubiegłego roku, zarobił już ponad 2,1 mln zł dzięki sprzedaży na platformie

9.9 Dzień Super Zakupów – użytkownicy korzystają z najlepszych ofert

Znakiem rozpoznawczym Shopee są „dwucyfrowe” kampanie sprzedażowe, które swój finał mają zawsze w imieniny miesiąca. Użytkownicy platformy już zaznajomili się z ich przebiegiem i wiedzą, kiedy mogą spodziewać się najlepszych ofert. Potwierdzają to dni i godziny największej aktywności kupujących. Od początku kampanii 9.9 najwięcej kupujących było na platformie 22 sierpnia, czyli w dniu startu promocji oraz 23 sierpnia – w dniu, kiedy oferty w Okazjach Dnia można było kupić nawet z 90-procentową zniżką.

W samo południe codziennie na platformie startują Shopee Hours – oferty dnia tańsze do 50%, których cenę można obniżyć dodatkowo, wykorzystując kupon od Shopee i kupon od wybranych sprzedawców dnia. To również znajduje odzwierciedlenie w aktywności kupujących – najwięcej zakupów podczas kampanii 9.9 jest bowiem dokonywanych właśnie w okolicach godziny 12, a także wieczorem, między 20 a 22. Pierwszym produktem, który został kupiony po starcie kampanii 9.9 Dzień Super Zakupów był nadmuchiwany basen dla dzieci, a  największą popularnością wśród kupujących cieszą się jak dotąd: papier toaletowy, płyny do prania, napoje bezalkoholowe, uchwyty na telefon i mopy do mycia podłogi

Oprócz comiesięcznych kampanii sprzedażowych, inną powszechnie rozpoznawalną cechą platformy jest oferowanie użytkownikom dodatkowej ochrony zakupów w postaci Gwarancji Shopee, obejmującej wszystkie oferowane produkty. Ma ona na celu zadbać o bezpieczeństwo i spokój użytkowników i polega na czasowym wstrzymaniu płatności dla sprzedawcy, do momentu aż kupujący potwierdzi otrzymanie przesyłki zgodnej z zamówieniem. Dla użytkowników niezwykle ważna jest również możliwość dokonania bezproblemowego zwrotu towaru za darmo – Shopee bierze na siebie koszty zwrotów, niezależnie od powodu ich dokonania. 

Powiększające się grono odbiorców Shopee

Większość użytkowników Shopee to osoby między 18 a 30 rokiem życia. Stale rośnie jednak liczba osób starszych, w wieku powyżej 50 roku życia. Chociaż najbardziej aktywni są kupujący z Warszawy, Krakowa i Wrocławia, to jednak coraz więcej zamówień spływa również od osób spoza dużych miast. To wszystko pokazuje, że na polskim rynku e-commerce jest zapotrzebowanie na nowe rozwiązania, a kupujący aktywnie szukają dla siebie najlepszych ofert. 

Platforma zakupowa Shopee od roku wprowadza na rynku polskim e-commerce nową jakość i standardy. Jej misją jest łączenie kupujących z różnych grup społecznych ze sprzedającymi – zarówno tymi stawiającymi pierwsze kroki w e-handlu, jak i zaawansowanymi firmami i dużymi markami działającymi
w tym obszarze od lat. Wspierając lokalnych sprzedawców w ich działalności e-commerce, Shopee ma realny wpływ na rozwój tego segmentu rynku na każdym rynku, na który działa. 

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Shopee