PastPay wchodzi na polski rynek

PastPay, wiodąca usługa B2B „kup teraz, zapłać później” w Europie Środkowo-Wschodniej wchodzi na polski rynek.

PastPay BNPL

Płatności odroczone to rosnący trend w segmencie konsumenckim. Teraz, dzięki PastPay, to popularne rozwiązanie płatnicze jest dostępne również dla klientów biznesowych. Już od sierpnia, dla polskich sklepów internetowych B2B dostępna jest usługa płatności odroczonych PastPay. Rozwiązanie to – wspierane przez wiodące fundusze inwestycyjne z regionu – dostępne jest już w pięciu krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Dostawcą usługi jest wielokrotnie nagradzany węgierski fintech Péntech.

– Polski e-commerce B2B przechodzi okres dynamicznego wzrostu i to właśnie ten szybko rozwijający się rynek z dużym potencjałem innowacyjnym stał się dla nas wyzwaniem. Pozytywne doświadczenie w pracy z polskimi przedsiębiorcami przyczyniło się do decyzji o wprowadzeniu naszych rozwiązań płatniczych nad Wisłą. Na Węgrzech sfinansowaliśmy już faktury o wartości ok. 15 milionów euro, teraz nadszedł czas, aby pomóc polskim handlowcom zwiększyć ich przychody – mówi Benjamin Berényi, założyciel firmy Péntech i twórca rozwiązania PastPay.

Sprawna transakcja

PastPay działa na takiej samej zasadzie jak znane w Polsce PayPo czy Smartney dla klientów indywidualnych. W momencie finalizacji zamówienia klient biznesowy może wybrać w koszyku opcję “kup teraz, zapłać później”. W ciągu kilku sekund PastPay ocenia ryzyko kredytowe klienta i po pozytywnej weryfikacji otrzymuje możliwość odroczenia płatności za zakupy do 60 dni. W tym samym czasie płatność na rzecz sprzedawcy jest natychmiast dokonywana przez PastPay.

– W obecnej sytuacji gospodarczej terminy płatności wynoszące 30-60 dni mogą być bardzo pomocne dla nabywców biznesowych, ponieważ płynność na rynkach zanika, a potrzeby optymalizacji przepływu gotówki stają się coraz bardziej naglące dla firm – dodaje Berényi.

Mniejsze ryzyko, większe przychody

Dzięki wprowadzeniu płatności odroczonych do procesu kasowego, kupujący mogą zoptymalizować przepływ gotówki, a sprzedawcy zwiększyć swoje przychody aż o 30 proc. Ponadto, PastPay przejmuje ryzyko opóźnienia lub braku płatności ze strony kupującego.

Węgierski start-up przyjmuje obecnie wnioski o integrację od polskich sklepów internetowych. Z uwagi na duże zainteresowanie, tym sklepom, które chcą zaoferować swoim kupującym elastyczne warunki płatności odroczonych w sezonie jesienno-zimowym, zaleca się złożenie wniosku o integrację już teraz.

Wtyczki PastPay są kompatybilne z oprogramowaniami Magento i WooCommerce, zapewniając szybki i łatwy proces wdrożenia. Wkrótce pojawią się także integracje z PrestaShop i Shopify.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: PastPay