Gamerzy to nie „kanapowcy”!

Według najnowszych danych aż 4 na 10 graczy śledzi w aplikacjach mobilnych swoją aktywność fizyczną.

Mężczyzna w okularach VR
fot. freepik.com

Introwertyk, spędzający całe dnie przy komputerze czy grający w gry na telefon, stroniący od sportu i zdrowego trybu życia. Kiedy myślimy o fanach gier, to nierzadko taki obraz rysuje nam się w głowie. Tymczasem, gamerzy to nie tylko esportowcy, ale także osoby, które w realnym życiu mocno skupiają się na swoim zdrowiu i kondycji. Według badań naukowców z Queensland University of Technology, przeprowadzonych na grupie ponad 1400 zawodników z 65 krajów wynika, że jedynie 4 proc. z nich jest narażonych na otyłość.

Najlepsi gracze esportowi spędzają nawet godzinę dziennie na siłowni. Z kolei według raportu AdColony „The life of Mobile Gamer”, już 4 na 10 graczy mobilnych monitoruje jednocześnie swoją aktywność fizyczną za pomocą apek. W Polsce widoczny jest podobny trend. Gry i aplikacje mobilne gromadzą przed ekranami bardzo zróżnicowaną publiczność.

To nie tylko wartościowi użytkownicy dla samych twórców aplikacji, ale przede wszystkim kluczowi odbiorcy i potencjalni klienci dla marek sportowych. O tym, jak tę wiedzę przeciętny marketingowiec może wykorzystać przy tworzeniu kampanii marketingowej – podpowiadają eksperci Mobiem Polska. 

Gry na telefon i aplikacje mobilne 

84,4 mln – tylu jest obecnie użytkowników aplikacji zdrowotnych/fitness. Wielu z tych entuzjastów zdrowego trybu życia, to także regularni gracze mobilni. Użytkownicy najczęściej sięgają po narzędzia pozwalające: monitorować aktywność fizyczną typu Google Fit (40 proc.), spalanie kalorii (26 proc.) czy sen (14 proc.). 

Globalne badania pokazują, że nawet 4 na 10 graczy mobilnych śledzi również swoją aktywność fizyczną przy pomocy aplikacji i jest to 2 razy więcej niż w przypadku przeciętnego konsumenta. Tak wynika z raportu AdColony „The Life of the Mobile Gamer”. Może się to wydawać dość zaskakujące, biorąc pod uwagę powszechnie panujący stereotyp gracza wpatrzonego w ekran telefonu lub komputera. Mobilni gracze nie tylko używają aplikacji do śledzenia kondycji, spalonych kalorii czy jakości snu. Znaczna część tej grupy korzysta również z apek w celach medycznych jak np. realizacja recept, przypomnień o lekach i do rezerwowania wizyt lekarskich – mówi Michał Giera z Mobiem Polska. 

Gry mobilne: Sportowy reżim zawodowego gamera

Choć zawodowi gracze to wyższy poziom zaawansowania w świecie gier i e-sportu, to warto o nich wspomnieć choćby ze względu na to, że na tym polu jeszcze bardziej widoczne jest to, jak daleko od stereotypu jest „prawdziwy” gracz. Dlaczego? Harmonogram dnia gamingowego wyjadacza jest napięty i podlega ścisłym regułom. Na pewno nie dziwi fakt, że muszą oni poświęcać dużo czasu na ćwiczenia w świecie wirtualnym. Wydawać by się mogło, że to wystarczy. Okazuje, się, że wielu z nich dba również o kondycję fizyczną. Dlaczego? Bo to idealne uzupełnienie do treningu w onlinowej rzeczywistości. Dzięki temu mogą uniknąć bólu nadgarstków, pleców czy innych dolegliwości, które mogą zaważyć na rezultatach gry. 

Gry mobilne – dlaczego warto, aby marki były aktywne właśnie tam?

To, że zamieniliśmy ekrany komputerów stacjonarnych, na ekrany smartfonów, nie trzeba już nikomu udowadniać. Taką mamy rzeczywistość. A co to znaczy dla marek? Przede wszystkim to, że powinny korzystać z niestandardowych form przekazu w mobile’u i aplikacjach. Czy jest miejsce, które łączy te dwa elementy? Odpowiedzią zdaje się być mobile gaming.  

Świat sportu i gier przenika się zarówno w świecie realnym jak i wirtualnym. Na gruncie rywalizacji tworzy się niepowtarzalna okazja do tego, by docierać do zaangażowanej grupy gamerów – zarówno tych profesjonalnych, jak i amatorów. Te okazje podsycają również cykliczne wydarzenia sportowe, jak Igrzyska Olimpijskie, Mundial czy rozgrywki NBA. To wtedy bardziej niż kiedykolwiek konsumenci są skłonni do zakupu sportowych akcesoriów, jak sneakersy (48 proc.), ubrania (36 proc.) oraz różnego rodzaju piłki (32 proc.). Globalne marki, które dostrzegły potencjał gier przeznaczają coraz większe budżety na kampanie w tej przestrzeni reklamowej.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Mobiem POlska
źródło grafiki: zdjęcie utworzone przez rawpixel.com – pl.freepik.com