Netflix stara się utrzymać zasubskrybowanych klientów w swojej usłudze przesyłania strumieniowego, ale jego przedsięwzięcie w zakresie gier mobilnych wygląda na klapę.
Serwis CNBC podał, że według firmy Apptopia zajmującej się analizą aplikacji, gry Netflixa zostały pobrane łącznie 23,3 miliona razy, a średnio codziennie korzysta z nich 1,7 miliona użytkowników. Oznacza to, że mniej niż 1% bazy 221 milionów subskrybentów giganta streamingu jest zainteresowanych grami Netflixa. Netflix poinformował serwis TechCrunch, że nie ujawnia swojej liczby graczy. Jednak raport Apptopii może rzucić światło na to, jak niepopularna jest jej oferta gier giganta streamingu.
Dla porównania, wiodące gry mobilne, takie jak Subway Surfers, Roblox i Among Us, mają ponad 100 milionów pobrań wg Apptopii. Netflix ma przed sobą długą drogę, zanim osiągnie ten poziom popularności.
Netflix stracił ostatnio prawie milion subskrybentów, więc nietrudno zrozumieć, dlaczego firma chce inwestować w więcej gier. Usługa Netflix Games wystartowała w 2021 roku i obecnie oferuje ponad 25 gier za pośrednictwem aplikacji mobilnej Netflix – nie pytajcie mnie nawet jakie to gry. Firma zamierza podwoić swój katalog do końca 2022 roku i wydać ponad 50 gier.
Chociaż Netflix nie ujawnił, ile wydaje na rozwój działu gier mobilnych, firma nabyła trzy studia gier: Boss Fight Entertainment, Night School Studio i Next Games. Przejęcie Next Games kosztowało streamera około 72 miliony dolarów.
W lipcu Netflix ogłosił trzy nowe gry, w tym nagradzane tytuły Into the Breach i Before Your Eyes. Katalog zawiera również różnorodne gry powiązane z popularnymi programami Netflix, takie jak „Stranger Things”, „Queens Gambit”, „Shadow and Bone” i „Too Hot to Handle”.
Jednak tytuły, które są od jakiegoś czasu i nie mają solidnej bazy fanów, prawdopodobnie nie będą sobie radzić tak dobrze, jak gry oparte na „gorących” seriach, takich jak na przykład „Stranger Things”. Kiedy miał premierę czwarty sezon „Stranger Things”, dwie gry Netflixa oparte na serialu – Stranger Things: 1984 i Stranger Things 3: The Game – odnotowały wzrost liczby pobrań.
Aby zagrać w grę mobilną Netflixa, abonenci mogą je znaleźć bezpłatnie w aplikacji do przesyłania strumieniowego w specjalnej sekcji gier. Gracze są przekierowywani do pobrania osobnej aplikacji dla każdej gry. Po pobraniu, tylko subskrybenci Netflixa mogą grać w gry, które są dostępne na urządzeniach z Androidem i iOS.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: TechCrunch | Apptopia