Mówi się, że dostawy smartfonów na całym świecie zmniejszyły się ze względu na trudności gospodarcze i niepewność regionalną.
Wydaje się, że w drugim kwartale tego roku smartfony odnotowały mniejszy popyt. Liczba wysyłek smartfonów spadła o 9%. Samsung utrzymuje pierwsze miejsce pod względem wysyłek smartfonów, a tuż za nim jest Apple. W tym roku smartfony, zwłaszcza w drugim kwartale, odnotowały podobno mniejszy popyt niż w pierwszym kwartale. Z nowego raportu Canalys wynika, że całkowita liczba przesyłek spadła o 9% rok do roku w II kwartale 2022 roku.
Raport sugeruje, że popyt był mniejszy ze względu na spowolnienie gospodarcze i nieprzewidywalność regionu. Dla porównania, w pierwszym kwartale sprzedano około 300 milionów smartfonów — dzięki niektórym z flagowych modeli smartfonów, takich jak seria Galaxy S22 i OnePlus 10 Pro. Jednak w drugim kwartale tego roku było ich tylko 270 mln, co doprowadziło do znacznego 9% spadku.
W raporcie, analityk Canalys Research Runar Bjørhovde sugeruje, że sprzedawcy byli zobowiązani do przemyślenia swoich strategii — ponieważ perspektywy dla branży smartfonów stały się bardziej ostrożne w II kwartale. Stwierdził dalej, że „trudności gospodarcze, powolny popyt i nagromadzenie zapasów spowodowały, że dostawcy szybko przeanalizowali swoje strategie portfelowe na resztę 2022 roku. Konsumenci odkładają także zakup tego typu urządzeń”. Inny analityk Canalys, Toby Zhu, dalej wspomniał, że „spadający popyt powoduje duże zaniepokojenie w całym łańcuchu dostaw smartfonów”.
Ponownie mówi się, że dostępność komponentów i ograniczenia kosztowe ulegają poprawie. Istnieją jednak trudności logistyczne i produkcyjne, które wciąż trwają. Obejmują one takie kwestie, jak ograniczenia importu z krajów wschodzących, które dodatkowo doprowadziły do opóźnień w procedurach celnych. Alternatywnie, sprzedawcy muszą ściśle współpracować z dystrybutorami, aby sprawdzić stan dostaw i zapasów, aby szybko wykryć „krótkoterminowe możliwości przy jednoczesnym utrzymaniu zdrowych relacji partnerskich na dłuższą metę”, sugeruje Zhu.
Innym ważnym powodem, według raportu, są uznaniowe dochody konsumentów ze względu na rosnącą inflację, co kontrastuje ze stłumionym popytem z zeszłego roku. Pomimo zmniejszenia sprzedaży smartfonów, dostawcy tacy jak Samsung zdołali utrzymać się na szczycie listy (w drugim kwartale 2022 r.) — dzięki skupieniu się na serii Galaxy A, która przyniosła koreańskiemu producentowi 21% udziału w rynku.
Za nim uplasowała się firma Apple z 17%, ponieważ iPhone 13 odnotował duży popyt. Z drugiej strony mówi się, że chińscy dostawcy, tacy jak Xiaomi, OPPO i Vivo, mieli problemy na swoich rodzimych terenach. Zauważyli dwucyfrowe spadki, osiągając odpowiednio 14%, 10% i 9% udziałów w rynku.
Samsung przejął również dostawy w pierwszym kwartale 2022 roku. Niedawny raport sugerował, że producent OEM zdominował Apple’a z 73,6 milionami przesyłek, przy czym gigant z Coupertino ustabilizował się na poziomie 56 milionów przesyłek globalnych.
producent | 2Q 2021 udział w rynku | 2Q 2022 udział w rynku |
Samsung | 18% | 21% |
Apple | 14% | 17% |
Xiaomi | 17% | 14% |
OPPO | 11% | 10% |
vivo | 10% | 9% |
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Android Central | Canalys