Smartfony premium z rekordami w 1Q 2022 roku

Udział firmy Apple w globalnym rynku smartfonów premium był jeszcze większy w pierwszym kwartale 2022 roku niż w roku poprzednim.

Udział marek w sprzedaży smartfonów premium w 1Q 2022
Udział marek w sprzedaży smartfonów premium w 1Q 2022

Firma Apple cieszyła się największym udziałem w rynku smartfonów premium na świecie w pierwszym kwartale 2021 r. (1Q 2021), a w pierwszym kwartale 2022 roku (1Q 2022) uplasowała się na 1. miejscu z jeszcze większym udziałem na poziomie 62%. Według danych Counterpoint Research. był to zaskakująco dobry kwartał dla całego sektora, z dużymi sukcesami, takimi jak Samsung Galaxy S22 Ultra, mimo że udział koreańskiego producenta skurczył się o 8% rok do roku (r/r) osiągając udział 16% w 1Q 2022.

Przeczytaj również: Wysyłki smartfonów spadły o 7% r/r w 1Q 2022 roku

Wydajność Samsunga nieznacznie spadła w porównaniu do zeszłego roku, choć udało mu się utrzymać na drugim miejscu.. Z drugiej strony, jego Galaxy S22 Ultra okazał się najlepiej sprzedającym się urządzeniem z Androidem w tym segmencie w pierwszym kwartale 2022 roku.

OPPO, Vivo i Xiaomi również utrzymały swoje pozycje, jednak prawie nieuchronnie można było spodziewać się wielkiego spadku Huawei, które straciło trzecie miejsce w rankingu z udziałem, który spadł z 9% do 3% w 1. kwartale 2022 roku.

Sektor jako całość odnotował łączny wolumen sprzedaży na poziomie -8% r/r, jednak Counterpoint Research twierdzi, że rynek smartfonów premium utrzymuje się dobrze, ponieważ bezprecedensowe 3 na 10 sprzedanych telefonów w 1Q 2022 pochodzi z tego przedziału cenowego.

Dodatkowo wartość sprzedaży wzrosła o 0,5%, choć było to spowodowane wyższymi średnimi cenami ofertowymi (lub ASP) w porównaniu do 1. kwartału 2021 roku. Ta „odporność na dochody”, jak ujmuje to Counterpoint, może częściowo wynikać z definiującego „premium” jako hurtowy ASP wynoszący co najmniej 400 USD – poziom cenowy, który ostatnio zyskał większą różnorodność niż kiedykolwiek wcześniej.

Ponadto przedział „ultra-premium” (1000 USD i więcej) wzrósł o 164% r/r – co, w miarę zbliżania się do niego coraz większej liczby telefonów w 2022 roku, może nie być aż tak wielką niespodzianką. Może dlatego jest to najszybciej rozwijający się segment w Ameryce Północnej, Europie Zachodniej i Chinach, a nie dlatego, że więcej konsumentów ma pieniądze do wydania.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Counterpoint Research | NotebookCheck