1,9 mln Polaków z Disney+ w ciągu 7 dni od startu!

To niebywały sukces serwisu Disney+, który w ciągu pierwszego tygodnia od startu zdobył popularność aż 1,9 mln polskich widzów!

Liczba użytkowników Disney+ w Polsce (w ciągu pierwszych 7 dni od premiery) w podziale na typy urządzeń
Liczba użytkowników Disney+ w Polsce (w ciągu pierwszych 7 dni od premiery) w podziale na typy urządzeń | fot. WitualneMedia, Nielsen

Po długich oczekiwaniach, serwis streamingowy Disney+ wystartował w Polsce 14 czerwca 2022 roku i wygląda na to, że duża grupa polskich widzów pokochała ten serwis. Świadczą o tym statystyki przygotowane przez pracownię Nielsen, z których wynika, że az 1,9 mln osób skorzystało z usług serwisu Disney+ w ciągu zaledwie pierwszych 7 dni od startu (w okresie od 14 do 20 czerwca 2022 roku). Dla porównania platforma HBO Max w tym samym czasie od premiery 8 marca tego roku miała o 700 tys. widzów mniej, czyli ok. 1,2 mln. Ale w tym drugim przypadku ważne jest to, że HBO Max nie pojawił się jako zupełnie nowy serwis, ale zastąpił już wcześniej istniejącą usługę HBO GO.

Może Cię zainteresować także: Poznaj ofertę programową Disney+ w Polsce

Jak podaje serwis WirtualneMedia treści w Disney+ w Polsce są oglądane w przeważającej większości na telewizorach. W ciągu pierwszego tygodnia aż 63% (1,2 mln) osób logowało się do serwisu za pomocą smart TV, 22,5% (427 tys.) na komputerze, 19,5% (373 tys.) na smartfonie oraz 3% (63 tys.)na tablecie.

Tylko w dniu premiery, z oferty serwisu w naszym kraju skorzystało aż 400 tys. osób. Dla porównania w dniu debiutu HBO Max z platformy skorzystało 329 tys. widzów.

Jeśli chodzi o czas korzystania z Disney+ w Polsce, to widzowie robili to średnio przez godzinę i 13 minut dziennie, co jest powyżej średniej oglądalności platform wideo OTT. Nie jest też zaskakujący podział na urządzenia – dłużej oglądaliśmy filmy lub seriale na większych ekranach. Najwięcej czasu w serwisie Disney+ spędzano na komputerze (1 godz. 32 min) oraz przed telewizorem (średnio 1 godz. 7 min dziennie), najkrócej na smartfonach (44 min) i tabletach (54 min).

Średni dzienny czas spędzany na oglądaniu Disney+ w Polsce (czerwiec 2022)
Średni dzienny czas spędzany na oglądaniu Disney+ w Polsce (czerwiec 2022)

W ofercie serwisu Disney+ znajdują się treści sześciu marek: Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic i Star.  Widzowie mogą wybierać spośród 800 filmów, 1800 seriali, w tym 150 oryginalnych produkcji Disney+. Firma zapowiedziała, że do 2024 r. w regionie Europy, Bliskiego Wschodu czy Afryki powstanie 60 lokalnych produkcji. Serwis oferuje wybrane treści w 4K/Ultra HD/IMAX Exhanced. Na jednym koncie można oglądać seriale i filmy na 4 urządzeniach jednocześnie. Można stworzyć 7 profili.

Obecnie miesięczny dostęp do Disney+ kosztuje w Polsce 28,99 zł miesięcznie lub 289,90 zł za rok, czyli 12 miesięcy w cenie 10. Dostęp do serwisu oferowany jest także w ramach zewnętrznych usług Grupy Polsat Plus: w pakietach Polsat Box, Polsat Box GO, Netii i Plusa.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Wirtualnemedia | Nielsen