Wkrótce będziesz mógł kupić subskrypcję do serwisu streamingowego Netflix po niższych kosztach, ale będziesz musiał oglądać reklamy.
To już oficjalne: Netflix pracuje nad dodaniem tańszego planu subskrypcji z reklamami do swojej usługi przesyłania strumieniowego. Zmiana ma najwyraźniej na celu odwrócenie niedawnego spadku liczby subskrybentów. Jest to część trendu w tej branży, ponieważ konkurencyjna usługa przesyłania strumieniowego Disney+ ogłosiła tej wiosny, że robi ten sam ruch. Netflix to obecnie najpopularniejsza usługa przesyłania strumieniowego z ponad 200 milionami subskrybentów. Jednak liczba subskrybentów Netflixa ostatnio spadła, a firma najwyraźniej uważa, że tańsza subskrypcja z reklamami przyniesie napływ nowych subskrybentów.
Według Hollywood Reporter firma mówiła o nowym planie w wewnętrznej notatce, która wyciekła w maju: „Porzuciliśmy duży segment klientów, czyli ludzi, którzy mówią: «Hej, Netflix jest dla mnie za drogi i nie mam nic przeciwko reklamie»” – powiedział Sarandos publiczności na festiwalu reklamy Cannes Lions.
Reklamy będą opcją, nie wymuszoną koniecznością we wszystkich abonentach. „Dodajemy poziom reklamy; nie dodajemy reklam do Netflixa, jakie znasz dzisiaj z telewizji” – obiecał Sarandos. Podczas gdy dyrektor Netflixa mówi oficjalnie o tym planie, nie przedstawiono jeszcze żadnych szczegółów. Nie zdradzono, jak bardzo oglądanie reklam obniży koszt abonamentu. Nie powiedziano też, kiedy plan z reklamami się pojawi i w jakich krajach.
Obecnie istnieje podstawowy plan, który pozwala subskrybentom oglądać treści na jednym ekranie w jakości innej niż HD za 29 zł miesięcznie, podczas gdy plan Standard z transmisją strumieniową HD kosztuje 43 zł i daje możliwość oglądania na 2 ekranach. Plan Premium z transmisją strumieniową 4K (Ultra HD) i możliwością oglądania treści na maksymalnie czterech urządzeniach jednocześnie kosztuje 60 zł.
Plany i cennik usługi Netflix w Polsce (stan na 25 czerwca 2022 r.):
Ile będzie kosztować plan dostępowy do serwisu Netflix z reklamami w Polsce? Należy się spodziewać, że będzie on tańszy niż plan Podstawowy (29 zł). Jeśli będzie ograniczony do jednego ekranu i jakości niższej niż HD, to cena nie powinna przekraczać 19,99 zł. Ile taki plan będzie kosztować w rzeczywistości? Dowiemy się, gdy zostanie u nas wprowadzony.
Reklamy popularnym wyborem w przypadku usług przesyłania strumieniowego
Disney+ to kolejna usługa przesyłania strumieniowego, która rozpoczęła działalność bez reklam i niedawno zmieniła kurs, ogłaszając plan wspierany komercyjnymi reklamami. Disney jest również właścicielem Hulu, który od dawna ma tańszą opcję z reklamami. Według Hulu więcej osób korzysta z tańszej wersji, zamiast wybierać droższą bez reklam.
W Polsce model z reklamami jest znany od lat i widzowie Playera doskonale kojarzą plany, które są tańsze, ale w zamian muszą obejrzeć w czasie programu w sumie ok. 6 minut reklam, w zależności od materiału.
Apple TV+ czy HBO Max nie posiadają opcji z reklamami. Jedyną opcją oglądania usług przesyłania strumieniowego Apple’a lub HBO jest zapłacenie pełnej ceny. Z kolei te usługi posiadają bardzo atrakcyjne plany rodzinne lub współdzielenia konta.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Netflix | CultofMac