Elektryczny Streek idealny dla rowerzystów z dużym bagażem!

Wielopoziomowy trójkołowy rowerowózek cargo Streek pozwala zabrać mnóstwo ładunku, a przy tym zachowuje kompaktowe wymiary.

Elektryczny rower cargo Streek od Envision Inc.

Elektryczny rower trójkołowy Streek firmy Envision Incorporated z Yokohamy może pomieścić dwa poziomy ładunku w wysokowydajnej ramie w kształcie pętli – jest wystarczająco kompaktowy, aby zmieścić się w ciasnych uliczkach i zakamarkach miast. Podobnie jak mniejsza odpowiedź na furgonetki Kei – popularne w japońskim designie mikrokamperów, trójkołowiec Streek wygląda na praktyczne rozwiązanie do przewożenia ładunków w centrach miast o dużym natężeniu ruchu, gdzie przestrzeń naziemna jest na wagę złota.

Envision twierdzi, że wymyślił Streek, pierwotnie nazywany Stroke, jako sposób na rozpoczęcie stylu życia rowerów cargo w Japonii. Patrząc na rowery z rynków takich jak Europa i Stany Zjednoczone, zdano sobie sprawę, że wiele istniejących zagranicznych projektów – były zbyt duże, aby spełnić japońskie przepisy dotyczące rowerów, które firma cytuje jako ograniczające długość rowerów i trójkołowców do 190 cm (75 cali).

Rowery takie jak Tern Quick Haul i CERO One opierają się na bagażnikach i akcesoriach do przewożenia ładunku poza ramą, ale Envision tworzy ponadwymiarową aluminiową ramę „pętlową” z wysoko wznoszącą się górną rurą, poziomą dolną rurą poniżej poziomu piasty i dużą przestrzenią wewnętrzną – ograniczoną po bokach rurami. Fotel znajduje się z tyłu nad pojedynczym 20-calowym tylnym kołem.

Dzięki szeroko otwartemu wnętrzu ramy o wymiarach 67 x 64 cm (26 x 25 cali, dł. x wys.), rower Envision może przechowywać spory ładunek. Projektanci postanowili stworzyć dwie platformy ładunkowe, wykorzystując zdejmowaną wysoką platformę, aby wzmocnić niską platformę i podwoić ładunek.

Konstrukcja ramy pozwala również rowerzystom na zawieszenie ładunku, takiego jak sakwy, na górnej rurze, a Envision eksperymentuje z potencjalnymi akcesoriami, które można przymocować do punktów mocowania wokół ramy. Ładunek może mieć szerokość do 60 cm (24 cali).

Aby zapobiec chwianiu się elementów, zamontowano przednią ramę na dwóch niezależnie zawieszonych, przechylanych 18-calowych kołach przednich. Elektryczny napęd środkowy o mocy 250 W ze wspomaganiem pedałowania pomaga rowerzystom przetransportować obciążenia do 60 kg (132 funtów). Dzięki akumulatorowi o pojemności 374 Wh zamontowanemu mocno na rurze sterowej, e-drive oferuje zasięg do 120 km (75 mil) w trybie ekonomicznym lub 50 km (31 mil) w trybie zasilania, chociaż jestem pewny, że 60 kilogramowy ładunek uszczupla te osiągi. Maksymalna prędkość wspomagana wynosi 24 km/h (15 mil/h).

Streek T5 z bagażemStreek T5 bez bagażu
Streek T5 z bagażem (po lewej) i bez bagażu (po prawej) – przesuń strzałką na zdjęciu, aby porównać

Streek T5 ma długość 189 cm (74,4 cala) i szerokość 59 cm (23 cale), co odpowiada japońskim rozmiarom roweru, na podstawie którego został zaprojektowany. Waży 32 kg (70,5 funta) bez ładunku.

Elektroniczny rower cargo Streek T5 początkowo może się wydawać jak fantazyjna makieta ze studia projektowego, ale Envision ciężko pracował nad projektem od 2016 roku. Zaczęło się od kilku bardziej tradycyjnie wyglądających prototypów, zanim powstała finalny projekt. Czwarty prototyp pojawił się na różnych pokazach, w tym na Eurobike 2019, a w zeszłym roku zaprezentował swój piąty prototyp Streek T5, który jest zasilany przez napęd elektryczny Nidec. Do zestawu dodano cztery 10-litrowe sakwy i 30-litrowy schowek.

Wymiary roweru Streek
Wymiary roweru Streek

Envision opisuje prototyp Streek T5 jako prawie gotowy do produkcji i początkowo planował otwarcie zamówień wiosną 2022 roku. Jednak w lutym ogłosił, że będzie musiał opóźnić produkcję z powodu komplikacji związanych z pandemią. Obecnie oszacowano cenę detaliczną na 400.000 jenów (około 13.260 zł), ale może się to zmienić w zależności od ostatecznej specyfikacji przed oficjalnym rozpoczęciem produkcji, zakładając, że projekt dotrze do tego etapu — warunki nie okazały się optymalne w ciągu ostatnich kilku lat.

Poniższy krótki klip pokazuje starszy prototyp Streeka w akcji.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: New Atlas | Envision Inc.